Cégvilág

A webboltok húzzák a hazai piacot

A kiskereskedelmi forgalom volumene 5,1 százalékkal nőtt szeptemberben az előző év azonos időszakához képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal. A második becslés adata megegyezik az első becslésben közölt adattal. Az első kilenc hónapban a forgalom volumene – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – 5,9 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakáét.

Szeptemberben az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 795 milliárd forintot ért el. A részletes adatok szerint a kilencedik hónapban az országos kiskereskedelmi forgalom 45 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 38 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 17 százaléka pedig az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 3 százalékkal emelkedett.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene 6,9 százalékkal nőtt. Jelentősen, 15 százalékkal növekedtek ezen belül az eladások a textil-, a ruházati és a lábbelipiacon. Figyelemre méltó emellett, hogy a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 31 százalékkal bővült.

– Szeptember már sorozatban a 28. hónap volt, amikor nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene – mondta az adatok kapcsán Lenner Áron Márk, a Nemzetgazdasági Minisztérium belgazdaságért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán. A helyettes államtitkár – akit az MTI idézett – felhívta a figyelmet arra, hogy a szeptemberi az első olyan adat, amely már olyan bázishoz viszonyul, amikor az online pénztárgépek teljes létszámban működtek.

webbolt kiskereskedelem
Kapcsolódó cikkek