BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökken a kereslet a játékkonzolok iránt

Óriási siker a PS4, két év alatt több mint 30 milliót adott el a Sony. A riválisokról nincs adat, a Microsoft is titkolja az Xbox-számokat.

Két év alatt 30,2 milliót adtak el a Sony PS4-ből, ezzel ez bizonyult a japán cég történetében a leggyorsabb fejlődést elérő játékkonzolnak. A vállalat 2013. november 15-én dobta piacra az eszközt, és a hét közepén nyilvánosságra hozott adatok szerint folyamatosan erős a kereslet a termék iránt. A Sony tájékoztatása szerint március elsejéig 20,2 milliót értékesítettek a PS4-ből, vagyis nyolc hónapra volt szükség, hogy újabb tízmillióval növeljék ezt az értéket. A társaság a márciusban záruló üzleti évében összesen 17,5 millió játékkonzol eladását tervezi, ami számottevő, több mint 20 százalékos előrelépést jelentene az egy évvel korábbihoz képest.

A Sony kommunikációjából arra lehet következtetni, hogy a cég a legújabb generációs konzolok piacán a legnagyobb szereplőnek tartja magát, és a rendelkezésre álló adatok alapján úgy tűnik, reálisan. A szegmensben két nagy riválissal kell számolnia a társaságnak, a szintén japán Nintendóval és a Microsofttal. Az amerikai cég nem hozta nyilvánosságra eddig, hogy a két éve piacra dobott Xbox One-ból mennyi fogyott összesen.

A júniusban zárult üzleti negyedévben 1,4 milliót adtak el az Xbox játékkonzolokból a gyorsjelentésük szerint, azonban nem részletezték, hogy ebből mekkora volt az egyes típusok részesedése. A következő három hónapra vonatkozó beszámolójukban ugyanakkor már nem közöltek információt a konzolok forgalmáról.

A Nintendónál a Wii U képviseli a legújabb generációt, igaz, már ezt a készüléket is több mint három éve vezették be a piacra. A társaság idén júliusban jelentette be, hogy az eszközből több mint tízmilliót adtak el, vagyis lényegesen lassabban nő a forgalom, mint a PS4 esetében.

Az egyértelmű, hogy a karácsonyi időszak alaposan felpörgeti a forgalmat, ugyanakkor a gyártók számára egyre nagyobb kihívást jelent, hogy telítődik a piac. Míg 2012-ben becslések szerint összesen 54,23 millió ilyen eszközt adtak el világszerte, addig tavaly már csak 44,98 milliót. A gyártók valószínűleg már dolgoznak az újabb generáción, hogy ismét felkeltsék az érdeklődést. Az már más kérdés, hogy mennyire hasonlítanak majd ezek a készülékek a ma ismertekre, hiszen olyan, a játékpiacot is alapjaiban átformáló újításokra kell reagálniuk, mint a virtuálisvalóság-megoldások vagy az ultranagy felbontású videók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.