Ha az év végéig nem születik megállapodás a BKV hosszú távú finanszírozásáról a kormány és a főváros között, akkor az is elképzelhető, hogy a HÉV és a buszok csak a főváros határáig közlekednek majd – mondta a megállapodásban bízó Tarlós István főpolgármester pénteki tájékoztatóján. A főváros szolgáltatási kötelezettsége ugyanis a városhatárig tart, és az önkormányzat csak annyi szolgáltatást rendelhet meg a közlekedési társaságtól, amennyire fedezete van – ezért nem tekinti zsarolásnak Tarlós a járatok útvonalának esetleges rövidítését.
A főpolgármester szerint az államnak finanszíroznia kellene a BKV nem kötelezően vállalt feladataiból eredő, évi 31,4 milliárd forintos kiadásait, amelyek az agglomerációs jártatok fenntartásából, valamint az állam által adott díjkedvezményekből erednek. Az agglomerációs járatokon a fővárosnak évi 11,7 milliárd forint vesztesége keletkezik. A buszok üzemeltetésén 8,5 milliárdot, a HÉV-eken 7,4 milliárdot forintot bukik a BKV, miközben a cégnek 4,2 milliárd forint bevétele származik ezekből a szolgáltatásokból. További 19,7 milliárd forintot tesznek ki az állam által adott, de nem finanszírozott díjkedvezmények.
Egyelőre nem lehet tudni, mikor döntenek a BKV hosszú távú finanszírozásáról. Tarlós szerint az is megoldás lehetne, ha az állam átvenné a közlekedési társaságot.
A legutóbbi kormányülést követő tájékoztatón Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, hogy a kabinet a BKV számára 24 milliárd forintot utal át. Közben a Magyar Államkincstár arról tájékoztatta a főpolgármestert, hogy november 23-ig 22 milliárd forintot utalnak át. Tarlós István bízik abban, hogy a fennmaradó kétmilliárd forint is megérkezik. Az említett 22 milliárdnak köszönhetően decemberben és a jövő év első hónapjaiban biztosított a BKV működése – húzta alá a főpolgármester, hozzátéve: a BKV nem fog összeomlani, végső esetben az önkormányzat hozzányúl ahhoz a pénzhez, amelyet az uniós pályázatok önrészére szánt.
a bevezetést tiltó jogszabályt. Ezt annak kell kezdeményeznie, aki megalkotta – tette hozzá a főpolgármester. A zónahatárokról, a díjakról szerinte csak ezt követően lehet dönteni. A dugódíj bevezetésére az előző városvezetés vállalt uniós kötelezettséget az M4-es metróberuházás kapcsán. A fővárosnak évente 10-15 milliárd forint bevételt hozna a dugódíj.
a bevezetést tiltó jogszabályt. Ezt annak kell kezdeményeznie, aki megalkotta – tette hozzá a főpolgármester. A zónahatárokról, a díjakról szerinte csak ezt követően lehet dönteni. A dugódíj bevezetésére az előző városvezetés vállalt uniós kötelezettséget az M4-es metróberuházás kapcsán. A fővárosnak évente 10-15 milliárd forint bevételt hozna a dugódíj.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.