BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Egyezségben bízik Tarlós

Továbbra sem tudni, hogy mikor születik kormányzati döntés a BKV hosszú távú finanszírozásáról, az is elképzelhető, hogy csak a városhatárig közlekednek majd a járatok.

Ha az év végéig nem születik megállapodás a BKV hosszú távú finanszírozásáról a kormány és a főváros között, akkor az is elképzelhető, hogy a HÉV és a buszok csak a főváros határáig közlekednek majd – mondta a megállapodásban bízó Tarlós István főpolgármester pénteki tájékoztatóján. A főváros szolgáltatási kötelezettsége ugyanis a városhatárig tart, és az önkormányzat csak annyi szolgáltatást rendelhet meg a közlekedési társaságtól, amennyire fedezete van – ezért nem tekinti zsarolásnak Tarlós a járatok útvonalának esetleges rövidítését.

A főpolgármester szerint az államnak finanszíroznia kellene a BKV nem kötelezően vállalt feladataiból eredő, évi 31,4 milliárd forintos kiadásait, amelyek az agglomerációs jártatok fenntartásából, valamint az állam által adott díjkedvezményekből erednek. Az agglomerációs járatokon a fővárosnak évi 11,7 milliárd forint vesztesége keletkezik. A buszok üzemeltetésén 8,5 milliárdot, a HÉV-eken 7,4 milliárdot forintot bukik a BKV, miközben a cégnek 4,2 milliárd forint bevétele származik ezekből a szolgáltatásokból. További 19,7 milliárd forintot tesznek ki az állam által adott, de nem finanszírozott díjkedvezmények.

Egyelőre nem lehet tudni, mikor döntenek a BKV hosszú távú finanszírozásáról. Tarlós szerint az is megoldás lehetne, ha az állam átvenné a közlekedési társaságot.

A legutóbbi kormányülést követő tájékoztatón Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, hogy a kabinet a BKV számára 24 milliárd forintot utal át. Közben a Magyar Államkincstár arról tájékoztatta a főpolgármestert, hogy november 23-ig 22 milliárd forintot utalnak át. Tarlós István bízik abban, hogy a fennmaradó kétmilliárd forint is megérkezik. Az említett 22 milliárdnak köszönhetően decemberben és a jövő év első hónapjaiban biztosított a BKV működése – húzta alá a főpolgármester, hozzátéve: a BKV nem fog összeomlani, végső esetben az önkormányzat hozzányúl ahhoz a pénzhez, amelyet az uniós pályázatok önrészére szánt.

Bevezetik a dugódíjat

Technikailag 2017. január 1-jén be tudják vezetni a dugódíjat – mondta lapunk kérdésére Tarlós István. Előbb azonban a parlamentnek módosítania kellene

a bevezetést tiltó jogszabályt. Ezt annak kell kezdeményeznie, aki megalkotta – tette hozzá a főpolgármester. A zónahatárokról, a díjakról szerinte csak ezt követően lehet dönteni. A dugódíj bevezetésére az előző városvezetés vállalt uniós kötelezettséget az M4-es metróberuházás kapcsán. A fővárosnak évente 10-15 milliárd forint bevételt hozna a dugódíj.

a bevezetést tiltó jogszabályt. Ezt annak kell kezdeményeznie, aki megalkotta – tette hozzá a főpolgármester. A zónahatárokról, a díjakról szerinte csak ezt követően lehet dönteni. A dugódíj bevezetésére az előző városvezetés vállalt uniós kötelezettséget az M4-es metróberuházás kapcsán. A fővárosnak évente 10-15 milliárd forint bevételt hozna a dugódíj.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek