Jöhetnek a „gyorsutak”, ahol az autópályákkal ellentétben lehetnek szintbeli útkereszteződések, de legalább 15 kilométernek kell lennie két ilyen kereszteződés között – egyebek mellett ez szerepel az új gyorsforgalmi utak bevezetését lehetővé tevő, a Magyar Közlönyben most megjelent kormányhatározatban. Ebben az is szerepel, hogy az így épülő utak esetében a terveket úgy kell kialakítani, hogy a gyorsutat autóúttá, autópályává lehessen alakítani. A határozat arra is kitér, hogy a vadvédelmi kerítés megépítése az új gyorsforgalmi útkategória mentén is szükséges. A nemzeti fejlesztési miniszternek pedig meg kell vizsgálnia, hogy a megyeszékhelyek, egyéb megyei jogú városok és az országhatárok kétszer két forgalmi sávos gyorsforgalmi úttal való elérését szolgáló beruházások, valamint a térségi jelentőségű útfejlesztések során mely esetekben alkalmazható az új úttípus. A kiválasztott projekteknél a fejlesztési tárca vezetőjének haladéktalanul meg kell kezdenie az előkészítést, a rendelkezésre álló központi költségvetési és európai uniós források terhére. Mindeközben azokat a már meglévő utakat, amelyek megfelelnek a gyorsúttal szembeni elvárásoknak, ebbe a kategóriába kell sorolni. A határozat szerint azért van szükség az új úttípus bevezetésére, hogy a kormányzat elérje a kitűzött közúthálózat-fejlesztési célokat. (A kabinet korábban az ígérte, hogy a ciklus végére a megyeszékhelyeket gyorsforgalmi utakkal kapcsolja be a közúthálózatba, illetve, hogy a gyorsforgalmi utak kiépülnek a határig.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.