BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiánypótlás

Nagyon sokáig úgy tűnt, a downsizingről hallani sem akar a Toyota, aztán először a Lexusnál tört meg a jég, most pedig itt a szélesebb körnek szóló 1,2 literes egység. Az új motor elsőként az Aurisba került be, de nem lenne meglepő, ha a Corollában és a Versóban is feltűnne – 116 lóerős teljesítménye és 1500-as fordulattól lehívható 185 Nm-es nyomatéka miatt teljesen logikus lenne.

Az új motor amellett, hogy műanyag szívósorral rendelkezik, közvetlen befecskendezésű és mindkét oldalon változó szelepvezérlésű, illetve két egymástól független hűtőkör dolgozik benne.

Egyenletes az erőleadás, és gyakorlatilag olyan, mint egy jóval nagyobb lökettérfogatú szívó benzines, csak éppen nem kell pörgetni – a leszabályozás egyébként korán, már 5900-as fordulaton bekövetkezik. A nyomatékosság miatt hosszúra áttételezett váltót kapott az Auris 1.2 D-4T, a 6,2 literes átlagfogyasztás pedig ha nem is kiemelkedő, de semmiféleképpen sem rossz egy korrekt dinamikájú benzines kompakttól. A CVT-váltóval is konfigurálható 1,2-essel 5,71 millió az Auris ára, az erőtartalék miatt azonban szerintem nem érdemes azon sokat gondolkodni, hogy az 1,6-os, 132 lóerőshöz képest megéri-e a 150 ezer forintos felárat. A frissített Aurist nagyon jó vezetni, a kormányzás közvetlen, a váltó rövid utakon kapcsolható, a futómű pedig feszes, rossz utakon talán túlságosan is.

A modellfrissítés mellett új, lendületesebb arcot szabtak az Aurisnak, ha pedig valaki áldoz a full-LED-es fényszóróra, egészen markáns a különbség.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.