Manapság mindenből létezik szabadidős változat, vagy ha mégsem, hamarosan elkészül valamelyik következő nemzetközi autószalonra. A Volvónak van mentsége a divatozás vádjára, hiszen a svédek az elsők között jöttek ki a terepezésre is használható üzleti kombi koncepciójával 1997-ben. Talán a skandináv időjárás az oka, de még indokoltnak is tűnik a sokoldalúsága. Feltéve, ha a Haldex-rendszerű összkerékhajtást is megrendeljük, anélkül a terepes kiegészítők csak a szomszédoknak szólnak. Különben jól állnak a V60-asnak.
Amióta a Volvónál a kocka el van vetve, üdítően harmonikusak a formák. Úgy sikerült átmenteni a sérthetetlenség érzetét, hogy az IKEA-fotelek letisztult eleganciáját is megtartották. Annyira szelíd benyomást kelt, hogy a műanyagoktól sem macsós, inkább karakteres lesz. Hitelesen mutat, ami többek között a megemelt hasmagasság érdeme. Ilyen háttérrel már bátran neki lehet vágni egy földútnak, murvás emelkedőnek, sárnak, jégnek, járdaszigetnek. Nyugalmunkat semmi sem zavarja meg, bárhol járjunk vele.
AWD-ként dízelből csak a tesztelt 2,4 literes, öthengeres választható, a friss fejlesztésű négyhengereseket még nem kínálják négykerék-hajtással, ahogy a nyolcfokozatú automatáról is le kell mondani a régi, hatfokozatú kedvéért. Ezért a könnyen feldolgozható veszteségért kárpótol a ma már ritka öthengeres hang. Ami azt illeti, egy kicsit túl sok is jut belőle az utastérbe. Nem bántja a fület, de le sem tagadhatná, hogy gázolajjal megy. Nem is kevéssel, a 9,1 literes tesztfogyasztás csak azért tűnik kedvezőnek, mert városban 12 felett mutatott a számítógép, az 5,7 literes gyári értéket lehetetlen reprodukálni vele. Egyhengernyi többlete szerencsére teljesítményén is észrevehető. A városban látványosan szenvedő motor autópályán felszabadul, kisimul, és meggyőzően lendíti előre az összkerekes hajtáslánc miatt 124 kg-os súlytöbblettel terhelt kombit. Utazóautónak tervezték, ebben a környezetben nem is lenne elegáns kuplungolni. Nemcsak a vételárhoz, a motor karakteréhez is passzol a váltó. Sport módban magasabb fordulaton kapcsol, ami még meggyőzőbb gyorsítást eredményez, és új alapokra helyezi a többiek Volvo kombikról alkotott képét.
Ezt megteszi a raktér is, mert ami az ívelt hátsó lámpák mögött fogad, nem más, mint az elődök megcsúfolása. Van hely a család holmijainak, de nem több, mint egy nagyobb kompakt hátuljában. Ma már nem a praktikumról, hanem az eleganciáról és a kényelemről szól a Volvo-birtoklás. Abban viszont a V60-as még a rutinosabb prémium modellek között is megállja a helyét. Kínai tulajdonosi hátterét meghazudtolóan ízléses minden, amit a belsejében látunk. Anyaghasználata példás, legyen textilbőr, műanyag vagy fahatású műanyag, minden a svájci orvos házaspárok igényeit tükrözi, mégis kortól és nemtől függetlenül jól érzi itt magát mindenki. Fantáziadús, eredeti a dizájn, a frissítés óta nemcsak látványos, végre gyors is a központi menürendszer, ahol a szó szerint tucatnyi aktív biztonsági extra működését igény szerint finomhangolhatjuk. Közel sem tökéletes, de meggyőző autó, még a Cross Country árnyalatnyival billegősebb futóműve sem illúzióromboló. Hagyományosan békés hangulata segít elfogadni néhány kompromisszumot. Vitathatatlan prémium minőség, remek anyaghasználat. Már nem hozza a legendás elődök fölényes helykínálatát.
Kissé morgós ugyan, és az étvágya sem szerény, a sorötös dízel mégis szerethető. Sok a gomb a középkonzolon, de a kezelés logikus, nem ad fejtörést. Kifejezetten jól áll ez a barnás szín a Cross Countrynak, kiemeli kalandor jellegét. Bár könnyű terepen is elboldogul, sokkal inkább utazóautóként domborít.
Összegzés
Skandináv atmoszférájával, átlagon felüli aktív és passzív biztonságával jó irányból támadja a német prémium hármas hasonló modelljeit a V60 Cross Country. Erős motorja, nyugalmat sugárzó atmoszférája mellette, szűkös karosszériája és magas fogyasztása ellene szól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.