BUX 43,457.58
+4.02%
BUMIX 3,956.67
+0.14%
CETOP20 2,013.3
+1.85%
OTP 10,465
+5.66%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.64%
+0.85%
+2.13%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,600
-1.23%
RABA 1,170
-0.85%
0.00%
+0.49%
+0.65%
+1.40%
OPUS 189.8
+0.53%
-1.60%
-0.12%
0.00%
+2.34%
OTT1 149.2
0.00%
+1.95%
MOL 2,842
+5.26%
+0.26%
ALTEO 2,360
-1.26%
0.00%
+0.20%
EHEP 1,770
+11.32%
+9.79%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.87%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.47%
-0.38%
+2.92%
+4.05%
-2.99%
+0.81%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,470
-7.22%
+0.44%
NAP 1,210
+1.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nincs ki a négy hengere

Úgy gatyába rázták az 1,5-ös háromhengerest, hogy az finomabban jár a 2,0 literes négyhengeres dízelnél is.

Épp csak kezdenek magukhoz térni a BMW-rajongók a keresztmotoros, fronthajtású egyterű által okozott sokkból, és most itt van az újabb sokk: már a négyhengeres motor is feláras extra a hátsókerék-hajtású modellek esetén. Pedig nem is példa nélküli a háromhengeres turbódízel egy prémium kompaktban, gondoljunk csak az Alfa Romeo 33-asra, ahol 1,8 literes lökettérfogattal kínáltak ilyet (74 vagy intercoolerrel 84 lóerővel).

Ehhez képest a BMW által mindössze 1,5 literes lökettérfogatból kihozott 116 lóerő nem is olyan rossz. Ránézésre annyi hangszigetelő anyagot tömtek a motortérbe, hogy nem is nagyon lenne hely negyedik hengernek. Furcsa látvány a filccel borított motorblokk, de megvan az előnye, hiszen a háromhengeres dízellel felszerelt 1-es BMW csendesebb, mint a 2,0 literes, négyhengeres társa. A motorban van kiegyenlítőtengely, és különösen puha motortartó bakokat használtak, vibrációnak nyoma sincs.

A motorleállító miatt azonban városban gyakran átélhetjük, amikor épp leáll vagy épp beindul a háromhengeres; ilyenkor az egész karosszéria beleremeg a mutatványba. Előzéshez van elég ereje az autónak, amiért leginkább a spórolós Efficient Dynamics Editionnek adhat hálát a sofőr. A hosszú áttételezés miatt keveset kapcsolva lehet közlekedni a 116d-vel, igaz, a negyedik fokozat már 70 km/óra felett „él”. Sztrádatempónál alig haladja meg a 2000-es értéket a fordulatszám, ami ilyen kis lökettérfogatú motornál párját ritkítja. Csalódik azonban, aki a gyárilag vállalt 3,4 l/100 km-es átlagra számít, mert az 5,7 l/100 km-es tesztfogyasztás állandó klímázással ugyan alacsony, de azért majdnem rádupláz erre.

A háromhengeres dízelmotor annak a modellfrissítésnek a hozománya, amelynek során laposabb lett a fényszóró, és szélesebb a hátsó lámpa. Alapfelszerelés lett a Professional navigáció, ezenkívül nincs érdemi változás: továbbra is szűk a második sor térkínálata, maradt a jó vezethetőség. A vételár a hasonló teljesítményű dízeles prémium kompaktautók között a legmagasabb, de a spórolós változat olcsóbb a normál, magasabb átlagfogyasztású 116d-nél.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek