BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs ki a négy hengere

Úgy gatyába rázták az 1,5-ös háromhengerest, hogy az finomabban jár a 2,0 literes négyhengeres dízelnél is.

Épp csak kezdenek magukhoz térni a BMW-rajongók a keresztmotoros, fronthajtású egyterű által okozott sokkból, és most itt van az újabb sokk: már a négyhengeres motor is feláras extra a hátsókerék-hajtású modellek esetén. Pedig nem is példa nélküli a háromhengeres turbódízel egy prémium kompaktban, gondoljunk csak az Alfa Romeo 33-asra, ahol 1,8 literes lökettérfogattal kínáltak ilyet (74 vagy intercoolerrel 84 lóerővel).

Ehhez képest a BMW által mindössze 1,5 literes lökettérfogatból kihozott 116 lóerő nem is olyan rossz. Ránézésre annyi hangszigetelő anyagot tömtek a motortérbe, hogy nem is nagyon lenne hely negyedik hengernek. Furcsa látvány a filccel borított motorblokk, de megvan az előnye, hiszen a háromhengeres dízellel felszerelt 1-es BMW csendesebb, mint a 2,0 literes, négyhengeres társa. A motorban van kiegyenlítőtengely, és különösen puha motortartó bakokat használtak, vibrációnak nyoma sincs.

A motorleállító miatt azonban városban gyakran átélhetjük, amikor épp leáll vagy épp beindul a háromhengeres; ilyenkor az egész karosszéria beleremeg a mutatványba. Előzéshez van elég ereje az autónak, amiért leginkább a spórolós Efficient Dynamics Editionnek adhat hálát a sofőr. A hosszú áttételezés miatt keveset kapcsolva lehet közlekedni a 116d-vel, igaz, a negyedik fokozat már 70 km/óra felett „él”. Sztrádatempónál alig haladja meg a 2000-es értéket a fordulatszám, ami ilyen kis lökettérfogatú motornál párját ritkítja. Csalódik azonban, aki a gyárilag vállalt 3,4 l/100 km-es átlagra számít, mert az 5,7 l/100 km-es tesztfogyasztás állandó klímázással ugyan alacsony, de azért majdnem rádupláz erre.

A háromhengeres dízelmotor annak a modellfrissítésnek a hozománya, amelynek során laposabb lett a fényszóró, és szélesebb a hátsó lámpa. Alapfelszerelés lett a Professional navigáció, ezenkívül nincs érdemi változás: továbbra is szűk a második sor térkínálata, maradt a jó vezethetőség. A vételár a hasonló teljesítményű dízeles prémium kompaktautók között a legmagasabb, de a spórolós változat olcsóbb a normál, magasabb átlagfogyasztású 116d-nél.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.