BUX 42,021.78
+1.32%
BUMIX 3,934.5
+0.90%
CETOP20 1,970.31
0.00%
OTP 10,100
-1.85%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.42%
+0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
0.00%
+6.85%
+0.46%
OPUS 190.4
+3.48%
+14.22%
-0.25%
0.00%
+2.47%
OTT1 149.2
0.00%
-1.52%
MOL 2,704
-0.44%
+0.77%
ALTEO 2,380
+1.28%
0.00%
+0.60%
EHEP 1,520
+0.33%
0.00%
+0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.52%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-4.42%
0.00%
-2.96%
-6.43%
-0.31%
NUTEX 12.05
-0.41%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+5.45%
NAP 1,172
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Spórol és fejleszt a MÁV-Start

A legalacsonyabb kihasználtságú vonalakon megszünteti járatait MÁV-Start Zrt., ezzel a társaság személyszállító szerelvényei évi 750 ezer utaskilométerrel futnak majd kevesebbet. Ez azonban a jövő évi teljes futásmennyiségnek csupán egy százaléka. A vasúttársaság a lépéssel évi 1,5 milliárd forintot tud megspórolni, de csak papíron, hiszen az összeget mintegy 300 mozdonyvezető és kalauz felvételére fordítják. Jut még ebből pénz arra, hogy a zsúfolt vonalakon sűrítsék a járatokat. Mindezt Csépke András, a személyszállító vasúttársaság vezérigazgatója jelezte a december 13-tól élő új MÁV-menetrend bemutatóján, hangsúlyozva, hogy a járatmegszüntetések nem érintik a munkába és iskolába járást, valamint a közúti személyszállítással le nem fedett területeket. A menetrendi változások közül fontos, hogy a Budapest–Komárom–Győr–Hegyeshalom-vonalon a bécsi főpályaudvar megnyitása miatt új menetrendi struktúrát alakítottak ki. Budapest–Győr között az InterCity vonatok óránként közlekednek, és megállnak Tatán, valamint Komáromban, továbbá munkanapokon az elővárosi vonatok Budapest és Tatabánya között sűrűbben járnak. A Budapest–Székesfehérvár-vonalon pedig 13 vonat meghosszabbított útvonalon Kőbánya-Kispest és Martonvásár között jár majd, a Budapest és Veszprém között közlekedő vonatok közül hat megáll Gárdonyban is.

Az MTI tudósítása szerint elhangzott, hogy korszerűbb járművek közlekednek majd a vonalakon, jelenleg 108 Flirt motorvonatból álló flottájukat a fővárostól egyre távolabb tudják közlekedtetni a megújuló vasúti pályákon, a kelet-magyarországi térségben pedig felújított járművek közlekednek. Megjegyezte, hogy a szolgáltatás színvonalának növelésével emelkedik az utasok száma, ez visszafordíthatja az éves szinten mért utasszámcsökkenést.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek