A legalacsonyabb kihasználtságú vonalakon megszünteti járatait MÁV-Start Zrt., ezzel a társaság személyszállító szerelvényei évi 750 ezer utaskilométerrel futnak majd kevesebbet. Ez azonban a jövő évi teljes futásmennyiségnek csupán egy százaléka. A vasúttársaság a lépéssel évi 1,5 milliárd forintot tud megspórolni, de csak papíron, hiszen az összeget mintegy 300 mozdonyvezető és kalauz felvételére fordítják. Jut még ebből pénz arra, hogy a zsúfolt vonalakon sűrítsék a járatokat. Mindezt Csépke András, a személyszállító vasúttársaság vezérigazgatója jelezte a december 13-tól élő új MÁV-menetrend bemutatóján, hangsúlyozva, hogy a járatmegszüntetések nem érintik a munkába és iskolába járást, valamint a közúti személyszállítással le nem fedett területeket. A menetrendi változások közül fontos, hogy a Budapest–Komárom–Győr–Hegyeshalom-vonalon a bécsi főpályaudvar megnyitása miatt új menetrendi struktúrát alakítottak ki. Budapest–Győr között az InterCity vonatok óránként közlekednek, és megállnak Tatán, valamint Komáromban, továbbá munkanapokon az elővárosi vonatok Budapest és Tatabánya között sűrűbben járnak. A Budapest–Székesfehérvár-vonalon pedig 13 vonat meghosszabbított útvonalon Kőbánya-Kispest és Martonvásár között jár majd, a Budapest és Veszprém között közlekedő vonatok közül hat megáll Gárdonyban is.