BUX 42,896.59
+2.36%
BUMIX 3,980.35
+0.50%
CETOP20 1,992.63
+1.63%
OTP 10,775
+1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+3.46%
+0.56%
+0.20%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
0.00%
0.00%
+0.46%
OPUS 194.2
+0.52%
+5.88%
-0.61%
0.00%
+5.87%
OTT1 149.2
0.00%
+3.05%
MOL 2,870
+1.27%
-0.75%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.11%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
+0.37%
+3.45%
0.00%
-0.31%
+10.71%
GOPD 12,700
+40.80%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
-0.96%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Szakít a Honda a veszélyes légzsákok gyártójával

A Honda a fejlesztés alatt álló modelljeiben már nem alkalmazza a Takata légzsákfelfújó készülékeit.

A Honda Motor Co. bejelentette, hogy a fejlesztés alatt álló modelljeiben már nem alkalmazza a Takata Corp. légzsákfelfújó készülékeit.

A Honda intézkedése közvetlenül az amerikai közlekedés biztonsági felügyelet 70 millió dolláros Takatára kivetett bírságát követi. Az amerikai felügyelet szakadásra hajlamos légzsákjai miatt bírságolta meg a Takatát és megtiltotta számára légzsákfelfújó szerkezetben gázfejlesztésre használt pirotechnikai vegyület további alkalmazását. Takada Sigehisza, a Takata vezérigazgatója szerdán bejelentette, hogy a vállalat az elkövetkező években fokozatosan kivezeti az ammónium-nitrát alapú gázfejlesztő vegyület alkalmazását és guanidin-nitrát használatára tér át.

A Honda - mint a Takata legnagyobb ügyfele és egyben egy kisebb részvénypakettjének a tulajdonosa is - közölte, hogy a cég több millió oldalnyi belső levelezésének tanulmányozásával arra a következtetésre jutott, hogy a Takata megmásította egyes légzsákfelfújó készülékek tesztadatait. A Honda megállapításairól tájékoztatta az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedésbiztonsági felügyeletet is. "A Honda minden beszállítójától elvárja, hogy minden esetben integritást tanúsítson cselekedeteiben" - fogalmaz a Honda közleménye.

Simizu Hirosi, a Takata egyik igazgatója cáfolta a Honda vádjait az adatok hamisításáról. "Tudomásom szerint ilyesmi nem történt" - közölte Tokióban sajtótájékoztatón.

Az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet szerint a Takata hiányos és pontatlan információkkal tévesztette meg a hatóságokat. A szóban forgó eszköz hibája 2009 óta legalább nyolc halálesettel és több tucat személyi sérüléssel hozható kapcsolatba.

A Takata öt év alatt hat részletben fizeti ki a 70 millió dolláros bírságot és további 130 millió dollár kifizetésére számíthat, ha megsérti a bírságról kötött megállapodásban foglalt kötelezettségeit, illetve a vonatkozó szövetségi törvényeket.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek