BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Fitbit és az Apple uralja a piacot

Háromszorosára nőtt a világszerte eladott hordható okoseszközök száma a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A készülékek itthon is hódítanak, a nagy gyártók okosórái már kaphatók.

A harmadik negyedévben 21,2 millió hordható okoseszközt értékesítettek világszerte az IDC becslése szerint, ami a háromszorosa az egy évvel korábbi értéknek. Az ugrásszerű fejlődés alapvetően két cégnek köszönhető, és jól megfigyelhető az is, hogy a kínai fogyasztók érdeklődését kihasználva a távol-keleti ország vállalkozásai gyorsan erősítik pozícióikat.

A legtöbb hordható eszközt a Fitbit adta el, amely okoskarkötőivel uralja a piacot. A társaság 4,7 millió készüléket értékesített a július–szeptemberi időszakban, és sikerében fontos szerepet játszik a kimondottan a nagyvállalatok számára kidolgozott konstrukciója. Ennek keretében csak a Target kiskereskedelmi üzletlánc 375 ezer, az egészségmegőrzésben fontos szerepet játszó okoskarkötőt rendelt munkatársai számára, de a Bank of America, a Time Warner is élt már ezzel a lehetőséggel, valamint a Fortune 500 listán szereplő cégek közül már több mint 70.

A második legnagyobb gyártó az Apple, amelynek áprilisban piacra dobott okosórája igen sikeres. A társaság ugyan nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyit adtak el az Apple Watchból, az IDC becslése szerint a harmadik negyedévben akár 3,9 millió is elkelhetett belőlük. Ez 300 ezerrel több, mint amennyit a második negyedévben értékesítettek. Az elemzés szerint főleg az olcsóbb, Sport változatot vásárolják a felhasználók. Az Apple szeptemberben mutatta be az okos­óra új operációs rendszerét, amely lehetővé teszi, hogy sokkal több alkalmazás készüljön az eszközre, s ez tovább növelheti az érdeklődést. A hírek szerint a társaság jövő márciusban mutatja be az Apple Watch 2-t, amely valószínűleg keskenyebb lesz elődjénél, és egy feltöltéssel hosszabb időt bír majd.

A kínai cégek előretörését mutatja a Xiaomi harmadik pozíciója, a vállalat elsősorban hazai piacán ért el jelentős eredményeket Mi Band nevű készülékével. A július–szeptemberi időszakban eladott 3,7 millió eszköz 97 százalékát a távol-keleti ország fogyasztói vették meg.

A magyar piacot is kezdik meghódítani a viselhető okoseszközök, a Samsung új generációs okosórája, a Gear S2 például november közepe óta kapható nálunk két változatban. Az LG Watch Urbane is megérkezett már Magyarországra, hamarosan pedig újabb rivális jelenik meg a piacon, a Világgazdaság értesülései szerint január 20-án kezdik itthon is forgalmazni a Huawei Watch okosórát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.