A BMW kínálatában már van hálózatról tölthető hibrid, de az i8-ast a bajorok egyfelől almárkához sorolják, másfelől nagyon is tisztában vannak vele, hogy a karbonkarosszériás, orr- és középmotoros sportkocsi valójában a gazdagok játékszere. Ennél sokkal nagyobb hatása lesz a világszerte kedvelt X5-ös szabadidő-autó alapján épített tölthető hibridnek, amellyel úgy tudják rászoktatni a konnektorkeresésre a tehetős vásárlókat, hogy közben nem kell kompromisszumokat kötni.
A vásárló leginkább azt érzékeli majd az egészből, hogy ha nem felejtette el konnektorra dugni az autóját, akkor elméletileg 31, gyakorlatilag bő 20 villanymotoros kilométeren át csendben haladhat az X5-össel. Akár 120 kilométer/óráig is fel tud ilyenkor gyorsulni a hatalmas méretű, 2,2 tonnás saját tömegű jármű; ha ennél is több kell, automatikusan belép a benzinmotor, és elektromos helyett auto hybrid módban haladunk tovább. Arra is lehetőség van, hogy az utunk végére tartalékoljuk az akkumulátorban tárolt energiát – autópályán haladáskor érdemes a töltésmódot választani, mert a nagy tempóról lassításnál különösen sok energiát termel vissza a villanymotor.
Utóbbi egy tartósan 75, a csúcson 113 lóerő teljesítményű, 250 Nm nyomatékú szinkronmotor, amely a nyolcfokozatú automatikus váltóba „hajt be”. Akkor is sokat segít, ha már kimerül az akkumulátor, hiszen annyi energiája mindig akad, hogy a váltó (vissza)kapcsolási ideje alatt hajtson. Teljesen feltöltött akkumulátorral kifejezetten sportosan mozog a 2,0 literes benzinmotorral felszerelt X5-ös, a 100 kilométer/órás tempót 6,8 másodperc alatt futja meg, de akkor sem kell aggódni, ha teljesen kimerült az akkumulátor. Ilyenkor egyedül a 245 benzines lóerőre számíthatunk, és átlagos menetteljesítményekre – a német autópályás felgyorsításkor például tartotta a lépést a hibrid X5-ös a „csak” 150 lóerős, de körülbelül
1 tonnával könnyebb VW Tiguannal.
A legszebb az egészben, hogy a BMW nem szupertakarékos hibridet készített, hanem egyszerűen csak egy újabb erőforrást az X5-ös karosszériájába. Ennek megfelelően például olyan felnit választ az ügyfél, amilyet és amekkorát csak akar, nyugodtan kombinálhatja az M Sport megjelenést a nagyobb teljesítményű fékrendszerrel, illetve az utasteret is saját elképzelései szerint alakíthatja. (A lítium-ion akkumulátor miatt körülbelül két-három centivel feljebb húzódik a csomagtér padlója, ezért nem sík a raktér támladöntés után.) Az ilyen konfigurációs szabadság egyáltalán nem megszokott a hibrideknél, ahol általában az alacsony gördülési ellenállású abroncs és a speciális spoilerek szabják meg a megjelenést. A BMW ezzel is csavart egyet a történeten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.