BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Könnyen a tarifák csapdájába kerülhet az ügyfél

A távközlési szolgáltatások előfizetői és a szolgáltatók nem biztos, hogy örülnének annak, ha a kötelező gépjármű-felelősség biztosítás (kgfb) mintájára a cégek nem csábíthatnák olcsóbb árajánlattal az új ügyfeleket. Két fideszes képviselő nemrég nyújtotta be azt a törvénymódosító javaslatot, amely szerint a biztosítók az új ügyfelek helyett a régieknek adjanak kedvezményt, és hasonlót helyeztek kilátásba más szektorok számára is.

Az elképzelés egyelőre túl képlékeny ahhoz, hogy bármit is lehessen mondani róla – nyilatkozott lapunknak Kis Gergely, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. partnere. A cégek is visszafogottak. Ebben a fázisban a UPC Magyarország Kft. még nem szeretne véleményt nyilvánítani – jelezte a társaság, és a Magyar Telekom is azt közölte, hogy erről a módosításról még korai, illetve érdemben nem is lehet nyilatkozni. A Telekom igyekszik azonos módon figyelembe venni meglévő és új előfizetői igényeit – tették hozzá. Egyes szereplők értetlenül állnak az ötlet előtt, hiszen igen különböző piacokról van szó.

Nagyon érzékenyek az ügyfelek az árra és a sávszélességre, ezért ahol adottak a feltételek, és erős a verseny, ott gyorsan reagálnak a cégek ajánlataira. Ezeket azonban célszerű alaposan szemügyre venni, mert bár a teljes hűségidő átlagában kedvezőbbek lehetnek az ajánlatban foglaltak, mint a régi havi díjak, a konstrukciók akár félrevezetők is lehetnek: általában egy kezdeti alacsonyabb árról idővel felcsúszik a tarifa. A hűségidő végén pedig a szolgáltatók automatikusan az akkor érvényes, nem kedvezményes díjcsomagba rakják át az ügyfelet határozatlan idejű szerződéssel. Az előfizetők egy része ilyenkor szembesül az új helyzettel, és sokan a szerződés felmondását kezdeményezik – ekkor szoktak a szolgáltatók újabb, például nagyobb sávszélességet tartalmazó ajánlattal előállni. A szakértők szerint évente, kétévente érdemes újragondolni a társaságok ajánlatát, jóllehet ez annak ellenére sem könnyű, hogy egy ideje összehasonlítható formában nyilvánosságra hozzák őket. A jelenlegi gyakorlat előnyös a piac mozgását szemmel tartó ügyfeleknek, mert a hűségidőszak alatt a publikus árnál némileg kedvezőbben kaphatják a szolgáltatásokat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.