Cégvilág

Magához tér az új autók piaca

A tervezettnél érezhetően több új autó kelhet el idén Magyarországon az eddigi adatok alapján.

Már meghaladta a hetvenezret az idén Magyarországon eladott új személyautók száma – derül ki a DataHouse adataiból –, miután novemberben 6590-et sikerült értékesíteni. 2014 első tizenegy hónapjában mintegy 61 500 új személygépkocsi talált gazdára, míg egy évvel korábban ennél tízezerrel kevesebb. Tavaly egész évben összesen csaknem 67 500, 2013-ban pedig mintegy 56 ezer új személygépkocsit adtak el. (A piac fénykorában, a kétezres évek elején az évi 200 ezret is meghaladta az éves értékesítés.)

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az év elején 75 ezres célszámot határozott meg 2015-re, most viszont azt közölte Erdélyi Péter, a szervezet ügyvezető elnöke, hogy ennél az előrejelzésnél kicsit magasabb eredményt vár az év végére. Az MGE úgy látja, hogy a piac gyarapodása novemberben visszaállt az átlagos növekedésre: októberben a falugazdaprogramban átadott 1800 személyautó hozott kiugró eredményt. Informá­cióink szerint ezzel a mennyiséggel nem is számolt az MGE az év elején, így körülbelül ennyivel haladhatja meg az idei eladás a szervezet prognózisát.

Idén január és november között az Opelből adták el a legtöbbet, a második helyen a Skoda, a harmadikon a Ford állt, a Suzuki lemaradt a dobogóról.
A magánvásárlók jelenleg inkább a használt autók kínálatából elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges beszerzések egy része is valójában magáncélú (különösen az egy–három autós céges vásárlások), csupán az áfa visszaigénylésének lehetősége miatt kerülnek ezek a kocsik céges vásárlási körbe és finanszírozásba – véli az MGE. Az új személyautók eladása tehát érdemben növekszik, ám a használt autók értékesítése ennél is erőteljesebben bővül, ami azért is gond, mert az importált használt személyautók átlagos életkora meghaladja a 11 évet.

Benzinfalókra váltott Amerika

Újabb csúcsra ért novemberben az autóipar az USA-ban, ahol az eladások az előzetes adatok szerint meghaladták

a 2000-es rekordot, és éves szinten is 18 millió eladott kocsi fölött zárhat az ágazat, hála az alacsony üzemanyagáraknak, a bővülő foglalkoztatásnak, a keresetek növekedésének és a még alacsony kamatoknak. A legnagyobb gyártó, a General Motors

2 százalékos plusszal, 229 ezres darabszámmal hozta a novembert. A kereslet a magas fogyasztású, robusztus haszon- és hobbijárművek felé tolódott el. Vezető márkájukból, a Chevrolet-ből 157 ezret adtak el, ez 5 százalékos bővülés. A Fordnál a közel 188 ezer eladott autó csak 0,4 százalékos előrelépést jelent. Átlagos árai 3800 dollárral nőttek, főleg a kisteherautók és

a városi terepjárók magas aránya miatt. A Fiathoz tartozó Chrysler statisztikája már 68. hónapja javul, most 3 százalékot tapasztottak az egy évvel korábbi adathoz 176 ezer eladott kocsival, amelyek között a Jeepek viszik a prímet.

a 2000-es rekordot, és éves szinten is 18 millió eladott kocsi fölött zárhat az ágazat, hála az alacsony üzemanyagáraknak, a bővülő foglalkoztatásnak, a keresetek növekedésének és a még alacsony kamatoknak. A legnagyobb gyártó, a General Motors

2 százalékos plusszal, 229 ezres darabszámmal hozta a novembert. A kereslet a magas fogyasztású, robusztus haszon- és hobbijárművek felé tolódott el. Vezető márkájukból, a Chevrolet-ből 157 ezret adtak el, ez 5 százalékos bővülés. A Fordnál a közel 188 ezer eladott autó csak 0,4 százalékos előrelépést jelent. Átlagos árai 3800 dollárral nőttek, főleg a kisteherautók és

a városi terepjárók magas aránya miatt. A Fiathoz tartozó Chrysler statisztikája már 68. hónapja javul, most 3 százalékot tapasztottak az egy évvel korábbi adathoz 176 ezer eladott kocsival, amelyek között a Jeepek viszik a prímet. -->

Jármű-kereskedelem
Kapcsolódó cikkek