Globális szövetség formálódik az Uber ellen több ázsiai és egy amerikai fuvarrendelő alkalmazást működtető cég összefogásával. A Kínában legnépszerűbbnek számító taxiapplikáció üzemeltetője, a Didi Kuaidi mellett az indiai Ola, a szingapúri központú GrabTaxi és az amerikai Lyft gondolták úgy, hogy közösen több esélyük van a nagy riválissal szemben. A jövőre induló együttműködés lényege a Reuters szerint az, hogy a négy cég felhasználói szabadon használhassák partnereik hálózatát is, vagyis ha egy Ola-felhasználó Kínába utazik, akkor nem kell letöltenie a Didi Kuaidi applikációját, hanem a meglévő programmal rendelhet és válogathat a kínai céggel dolgozó fuvarozók közül. Az együttműködés azért is fontos a négyeknek, mert az Uber már közel hetven országban van jelen, és külön-külön nincs esélyük arra, hogy globális szinten is felvegyék vele a versenyt. A lehetőségeket jól mutatja, hogy az Egyesült Államokba jövőre közel 3 millió kínai turistát várnak, köztük valószínűleg már rengetegen használják a fuvarrendelő alkalmazásokat.
A Didi Kuaidi befektetőként már korábban részesedést szerzett a három másik vállalatban, illetve a japán SoftBank is tulajdonos ezekben a társaságokban. Szakértők szerint az is motiválhatta a mostani összefogást, hogy elbizonytalanítsák az Uber befektetőit. Az amerikai cég eközben újabb tőkebevonásba kezdett, ezúttal 2,1 milliárd dollárt gyűjtenének össze. Az Uber eddig tízmilliárd dollárnyi forrást kapott, ám az éleződő verseny gyors terjeszkedésre kényszeríti a vállalatot, amely sokba kerül. Ha sikeres lesz az újabb befektetési kör, akkor a társaság értéke 64,6 milliárd dollárra nőhet – írta a The Wall Street Journal egy az ügyhöz közel álló forrásra hivatkozva –, ezzel meghaladja például a General Motors kapitalizációját. A mostani befektetői kör egyik főszereplője az a Tiger Global Management, amely korábban a most az Uber ellen összefogó négy társaság finanszírozásába is beszállt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.