Stratégiát vált a Toshiba
Csak komoly fájdalmak árán gyógyítható sebeket ejtett a japán Toshibán a nyáron kipattant könyvelési botrány. A befektetők megtévesztése az idén már 4,5 milliárd dollárra rúgó veszteség elkendőzésére szolgált, kész helyzet elé állítva a csalásért felelős menedzsment helyére lépő új vezetést. Papíron 2 milliárd dollárral mutatták jobbnak a cég helyzetét a valósnál.
Az atomerőművi berendezésektől a lapos tévékig gyakorlatilag minden elektronikai eszközt gyártó Toshiba hétfőn költségcsökkentési programot hirdetett – írja a ZD Net. Ennek keretében márciusig 6800 embert küldenek el a szórakoztatóelektronikai üzletágból, vagyis az ott dolgozók 30 százalékát. Emellett a szerződéses állományt is felszámolják, hogy csökkentsék munkaerőköltségeiket.
A számítógépgyártásnál is lefaragnak a kiadásokból. A cél: márciusig 165 millió dollárt megfogni a működési költségeken. Egyelőre nem döntöttek az üzletág korábban szóba került kiszervezéséről, de világossá tették, hogy a Toshiba a fogyasztói cikkek gyártása helyett az iparvállalatok kiszolgálása felé veszi az irányt, ez – elsősorban a japán és amerikai megrendelések révén – jövedelmezőbb számukra. Ennek előszeleként a Toshiba értékesíti vagy bezárja tokiói PC- és tévéfejlesztési központját, és eladja indonéziai tévégyárát. Ezzel évi 600 ezer darabos gyártókapacitás esik ki. A stratégiában is váltás lesz, a Toshiba a nagy képernyős csúcsminőségű, magas profittal eladható tévék gyártására áll át.


