BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Ezek voltak tavaly a magyarok kedvenc autói - itt a lista

Tavaly az előző évinél 14,3 százalékkal több, 77 171 új személyautót értékesítettek Magyarországon – derül ki a Datahouse adataiból. Ez megfelel a várakozásoknak, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesület ugyanis tavaly ilyenkor 75 ezer új autó eladását prognosztizálta. Azzal nem kalkuláltak, hogy a falugazdász program kertében 1800 új autót adnak el, így tehát az MGE várakozásait igazolták a számok.

Tavaly a márkák sorát az Opel vezette 8838 eladott autóval, a második helyen a Skoda, a harmadikon a Ford állt, míg a negyediken a Suzuki. Az esztergomi cég szerint a siker elsősorban a Vitara kiugró népszerűségének, illetve a bővülő flottaeladásoknak köszönhető. Jóllehet csak március óta gyártják és forgalmazzák, a Vitara 19,14 százalékos piaci részesedéssel toronymagasan vezeti a sport-szabadidő (SUV) kategóriát. A modellből december 31-éig 3733-at helyeztek forgalomba.

Kategóriaelső lett a Swift is a B szegmensben, 1955 darabos értékesítéssel, 17,27 százalékos piaci részt hasítva ki magának a kisautók között.

Szépen teljesített a harmadik Esztergomban gyártott modell – az alsó középkategóriás S-CROSS gépkocsiból 1449 kelt el az év során, ami az ötödik helyet jelenti a C szegmensben –, továbbá a külföldön gyártott Celerio is, amely 194 eladott példánnyal 7,59 százalékos piaci részesedést ért el és második lett az A szegmensben.

A márka a megelőző évhez képest belföldi eladásait 58 százalékkal, piaci részesedését 2,7 százalékkal növelte. A jó eredmények a Magyar Suzuki Zrt. értékelése szerint annak köszönhetők, hogy új modelljeivel a márka – amellett hogy sikerrel őrizte meg népszerűségét a magánvásárlók körében – a vállalati és állami beszerzésekben is erősíteni tudta pozícióit, vagyis bővítette flottaeladásait.

Decemberben 16,7 százalékos volt a növekedés, miután az év utolsó hónapjában 7094 új személyautót adtak el. Legtöbbet az Opelekből sikerült értékesíteni, ezek száma meghaladta a 800-at, de jól teljesített a Suzuki és a Ford is, előbbiből 741, míg a Fordból 714 került a vevőkhöz. D. J.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek