BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot nőtt az európai autópiac

Jó hajrát mutatott be 2015 végén az Európai Unió autópiaca, de a bővülést nem szabad túlértékelni.

Nagyon jó hajrát mutatott be 2015 végén az Európai Unió autópiaca: az európai gyártók szövetsége (European Automobile Manufacturers’ Association, ACEA) adatai szerint decemberben összesen 1,109 millió személygépkocsit értékesítettek a tagállamokban, ez 16,6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Immár 28 hónapja megszakítás nélkül növekednek az eladások, úgy, hogy minden meghatározó piacon robusztus a bővülés. A decemberi eladási adatok alapján Spanyolország 20,7, Olaszország 18,7, Franciaország 12,5 százalékos bővülést ért el, de a brit piacon regisztrált 8,4 és a németországi 7,7 százalékos növekedés sem tekinthető rossznak. A decemberi igen kedvező adatok is hozzájárultak ahhoz, hogy az EU-ban 2015 egészében 9,3 százalékkal több, 13,713 millió személyautót helyeztek forgalomba: ez az érték már meghaladja a közvetlenül a válság utáni, 2010-es mennyiséget is.

Ezzel együtt a szervezet közleménye szerint a bővülést nem szabad túlértékelni, hiszen az emelkedő trend ellenére még mindig viszonylag alacsony szinten mozog a piac. Az egyes országokat vizsgálva Olaszországé és Spanyolországé a legnagyobb éves növekedés – 15,8 és 20,9 százalék –, míg Franciaország 6,8, Nagy-Britannia 6,3, Németország pedig 5,6 százalékos bővülést produkált.

A szervezet MTI által idézett adatai szerint a Volkswagen-csoport márkáiból 246 ezret helyeztek forgalomban decemberben, 4,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A szeptemberi dízelbotrányt követő októberi csökkenés után a decemberi volt a második éves növekedés a forgalomba helyezésekben. A csoport márkáiból tavaly 3,377 milliót helyeztek forgalomba az EU-ban, 6,1 százalékkal többet, mint 2014-ben. A Volkswagen márkáinak piaci részesedése 2007 óta első alkalommal csökkent az EU-ban: tavaly 24,8 százalékra a 2014-es 25,5 százalékról.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.