A BKK-nál jelentős létszámleépítést terveznek, amely alapvetően forgalomszervező és projektcégként működne – mondta Tarlós István főpolgármester a pénteki sajtótájékoztatóján, aki a Világgazdaság kérdésére azt is hozzátette, hogy a jelenleg ezer főt foglalkoztató társaságnál a leépítés „célszáma” 150. Emellett a BKV körülbelül kétszáz fős leépítést tervez. A leépítés hatására 400-500 millió forintos megtakarítás érhető el.
Szerinte előbb vagy utóbb viszont el kell gondolkodni a 65 év felettiek díjmentességén Budapesten, az ugyanis teljes mértékben indokolatlan Mindezt azért tartja időszerűnek, mert a közlekedés üresedő kasszájából nehéz fenntartani a szolgáltatást. A Kormányzati Tájékoztatási Központ erre reagálva közölte: a 65 év felettiek ingyenes utazásának biztosítását törvény szabályozza, és a kormánynak nincs szándékában a jogszabály módosításának kezdeményezése.
Tarlós szerint a főváros február 17-re tervezett közgyűlése előtt meg kellene születnie a megállapodásnak a kormány és az önkormányzat között az agglomerációs járatok állam általi visszavételéről. Azt javasolja, hogy az autóbusz-szolgáltatást, ahogyan eddig, a későbbiekben is ők bonyolítsák, miközben az állam nem a fővárosnak, hanem a Volánbusznak fizetne ezért.
A HÉV-ek esetében még nehezebb a helyzet, mivel a járművek lassan 50 évesek, és rövidesen vagy fel kell újítani őket, vagy újakat kell venni helyettük, ráadásul a pálya, valamint a biztosítóberendezések is éveken belül felújításra szorulnak. Ezeknek a költsége Tarlós szerint 60-100 milliárd forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.