A müncheni repülőtér 2003-ban átadott 2-es terminálját a Flughafen München és a Lufthansa vegyesvállalata építtette és üzemelteti, maximális kapacitása évi 25 millió utas, 2014-ben azonban például 26,9 millió utas fordult meg itt. A szatellit épület révén a 2-es terminál kapacitását évi 25-ről 36 millió utasra növeli a két cég - áll a közleményben.
A 2-es terminálhoz hasonlóan a Munich Airport és a Lufthansa 60:40 arányban közösen vesznek részt az szatellit építésében, finanszírozásában és működtetésében.
A közleményben szerint, a legfontosabb a kényelem növelése volt, hogy minél több utas tudjon az épületből közvetlenül beszállni a repülőgépbe és ne kelljen busztranszfert igénybe venni a szabadon álló gépekhez. Az új épület 3 szinten 52 kapuval rendelkezik, 27 repülőgép tud az utashídra állni, így 2-es terminál esetében a jelenlegi 24-ről 51-re nő a közvetlenül az épületek mellett álló gépek száma. Az új épület szén-dioxid-kibocsátása várhatóan 40 százalékkal lesz alacsonyabb, mint a 2-es terminálé. Ennek érdekében LED-lámpákat, speciális árnyékolókat, illetve modern klimatizáló berendezéseket építettek be.
A működés megkezdése előtt az épületen belüli zónáknak teljesíteniük kell a hatósági előírásokat. Március közepéig lezajlik az integrált tesztüzem, amely során 20 tesztnapon keresztül mintegy 2800 tesztutas bevonásával minden utaskezelési folyamatot szimulálni fognak - jegyezték meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.