Napközben 22 százalékot zuhant csütörtökön a Renault részvényárfolyama azokra a félelmekre, hogy a cég is érintett lehet a dízelbotrányban. Ez volt a járműgyártó tőzsdei szereplésének legrosszabb napja, a vállalat 5 milliárd eurót veszített értékéből. A nap végére sikerült 10 százalékra leszorítani a veszteséget.
A gazdasági csalások felderítését végző francia hivatal még múlt csütörtökön tartott házkutatást az autógyártó több telephelyén, elsősorban a motorvezérléshez szükséges eszközök felől érdeklődtek, de több vezető számítógépét is magukkal vitték. A rajtaütésről tegnap a CGT Renault szakszervezete értesítette az AFP-t, miután a vezetésnek feltett kérdéseikre nem kaptak érdemi választ. A Renault ezután közleményt adott ki, ebben hangsúlyozta, hogy együttműködik a hatóságokkal, és hogy semmilyen, a károsanyag-kibocsátást manipuláló eszközt nem alkalmaz járműveinél.
A hivatal nem erősítette meg, hogy emissziós csalás gyanújával nyomozna, igaz, ennél bővebb magyarázatot sem adott. A Renault decemberben jelentett be egy 50 millió eurós fejlesztést, melynek célja, hogy a valós közlekedési körülmények között mért kibocsátási adatokat a tesztpadon kimutatottak szintjére csökkentse. Az emissziós botrány után valamennyi gyártó elhatárolódott a VW által alkalmazott praktikáktól, megerősítve, hogy ők mindenben tiszteletben tartják az előírásokat. A szektor szereplőinek árfolyammozgását követő Stoxx index 6 százalékot meghaladó gyengülést mutatott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.