Cégvilág

Akciózik a Pebble

Jelentősen csökkentette március elején két okosórájának is az árát a Pebble. Bár a fogyasztók korábban megszokhatták az akciókat a cégtől, ezúttal a lépés a piaci pozíciójuk megerősítése miatt is fontos lehet. A társaság a Time és Time Round elnevezésű készülékek esetében egyaránt 50 dollárral csökkenti az árakat. Az új tarifákkal már közel kerültek az olyan olcsó okosórák, illetve okoskarkötők árszintjéhez, mint például az Asus ZenWatch2 vagy az új, március elejétől kapható Fitbit Blaze.

A Kickstarter közösségi finanszírozási oldal a történetének eddigi legsikeresebb kampányát megvalósító Pebble kedvező árú, ugyanakkor jó teljesítményű okosórákkal hívta fel magára a figyelmet. A vállalat azonban jóval kisebb marketing-költségvetéssel dolgozik, mint a legnagyobb technológiai cégek, így kezdeti előnye napjainkra nemcsak eltűnt, de jelentős hátránnyá változott. Ezt jelzi az is, hogy nem szerepel az öt legnagyobb, hordható okoseszközt gyártó cég között az IDC legfrissebb, a tavalyi utolsó negyedéves és egész éves adatokat tartalmazó listáján. Az árcsökkentés mellett a Pebble úgy döntött, hogy meghosszabbítja az Egyesült Királyságban és az többi országában a már említett két típus elérhetőségét.

A viselhető okoseszközök iránt ugrásszerűen megnőtt a kereslet a múlt évben, közel háromszor annyi ilyen készüléket adtak el, mint 2014-ben. Az IDC adatai szerint a 78,1 milliós tavalyi forgalomból a legnagyobb gyártó, a Fitbit 26,9 százalékos részt tudhatott magáénak. Berobbant tavaly az élmezőnybe a kínai Xiaomi, amely tízszeresére növelte értékesítését, igaz, igen alacsony szintről indulva. A gyártói rangsor harmadik helyére pedig az Apple jött fel, amely mindössze 9 hónap alatt érte el ezt az eredményt, hiszen tavaly áprilisban kezdte forgalmazni okosóráját. Bár az amerikai társaság nem tett közzé hivatalos adatokat arról, hogy mennyit adtak el az Apple Watchból, az IDC becslése szerint 11,6 millió találhatott gazdára a múlt évben.

akció Pebble
Kapcsolódó cikkek