BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üldözőbe veszi az Adidas a Nike-t

Viszonylag erős évet zárt tavaly az Adidas, a német sportszergyártó 16,91 milliárd eurós forgalma 16,4 százalékos növekedést jelent – azonos árfolyamokon számítva. Ehhez képest a 634 milliós adózott profit nem annyira fényes, igaz, a cégnek számos értékleírást kellett végrehajtania, elsősorban a gazdasági válságövezetekben, azaz Latin-Amerikában és Oroszországban. A sportszergyártó azonban már nem a régi, s hogy visszanyerje korábbi formáját, januárban leszerződtette Kasper Rorstedet, a Henkel vegyipari óriás vezetőjét. Az augusztusban érkező és az irányítást októberben átvevő menedzsertől az Adidas észak-amerikai megerősítését várják. A Nike és kisebb vetélytársai, mint az Under Armour, elszívták a levegőt – és a profitot – a németek elől. A dán Rorsted kiválóan ismeri Amerikát, vezető beosztásokban dolgozott a Compaqnál és a HP-nél, hatalmas marketingsikereként értékelik például, hogy tavaly a Henkel prémium mosóporát a rivális P&G Tide-jával egy szintre hozták a Wal Mart hipermarketeiben.

Kinevezésének hírére az Adidas árfolyama 6 százalékot erősödött, míg a Henkel ötöt gyengült. Utóbbi annak fényében érthető, hogy irányításának nyolc éve alatt a Henkel részvényárfolyama megtriplázódott. A kormányrudat átengedő Herbert Hainer 15 éven át vezette az Adidast, s érdemei elismeréseként kitöltheti 2017-ig szóló szerződését. Hainer az idei évtől hasonló menetelést vár a cél, a világelsőség visszahódítása felé vezető úton. Számszerűsítve – azonos árfolyam mellett – 10-12 százalékos forgalombővülést és 800 millió eurós nyereséget. Az már Rorsted feladata lesz, hogy az Adidas a 7 százalékos haszonkulcsot a rivális Nike 14 százalékos szintjéhez zárkóztassa fel. Ambiciózus cél még az internetes forgalom 2020-ig történő megnégyszerezése és a sportszergyártás robotizálása, amely lehetővé teszi a termelés visszatelepítését Ázsiából Európába – írja a Bloomberg. A Reebok átalakítása szabadidő- és fitneszmárkává jó úton halad, a TaylorMade-Adidas golfmárka 15 százalékos tavalyi forgalomcsökkenése viszont nem sok jót sejtet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.