BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Egyre elégedettebbek vagyunk az energiaszolgáltatásokkal

Nőtt a földgáz- és villamosenergia-felhasználók elégedettsége a szolgáltatással 2015-ben a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felmérése szerint.

A MEKH az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a hivatal 2015 őszén kérdőíves vizsgálatot indított a földgáz- és villamosenergia-felhasználók elégedettségének felmérésére. A hivatal 1996 óta értékeli a két területen a fogyasztók tapasztalatait. A hivatal 7200 lakossági és 2400 nem lakossági felhasználó véleményét elemezte, és megállapította, hogy összességében most is pozitív irányba változtak a mutatók.

Az elosztói tevékenységgel kapcsolatos véleményeket két fő területre összpontosítva gyűjtötték. Egyrészt a villamos energia, illetve a földgáz eljuttatásának minősége, ezen belül például az ellátás folyamatossága, az üzemzavarok elhárítása, a fogyasztás mérése, valamint a szolgáltatott energia minőségével kapcsolatos fogyasztói vélemények elemzése, illetve a kapcsolattartás került a vizsgálat középpontjába. Az egyetemes szolgáltatási területen a fogyasztókkal való kapcsolattartás formái, a számlázás, reklamációkezelés és egyéb ügyfélszolgálati munka volt a vizsgálat tárgya.

A lakossági fogyasztók véleménye a földgáz elosztói tevékenységekről a korábbi évek magas elégedettségi szintjéhez képest is tovább javult, vagy nem változott. A nem lakossági felhasználók az elosztói tevékenység elemeit a tavalyinál kissé alacsonyabbra értékelték, de a kép az egyes engedélyeseket illetően nem egységes. Az ellátás folyamatosságával alapvetően elégedettek voltak a felhasználók, de az egyes engedélyesek esetében itt is voltak eltérések. Javuló, romló és stagnáló eredmények is születtek.

Az elosztói engedélyesek fogyasztói megítélése a villamos energia jó minőségű és szünetmentes eljuttatásának szempontjából az előző évhez képest mind a lakossági fogyasztók, mind a nem lakossági felhasználók körében javult, ami a feszültségingadozásokkal kapcsolatos kedvezőbb tapasztalatoknak és a rövid feszültség-kimaradások csökkenésének köszönhető.

Az egyetemes szolgáltatói tevékenységek közül mindkét területen továbbra is a reklamációkezelés kapott alacsony elégedettségi pontszámot mind a lakossági fogyasztók, mind a nem lakossági felhasználók körében. Az elégedettségi mutatók nem romlottak az elmúlt időszakban. A felhasználók körében továbbra is legnépszerűbb a telefonos ügyintézés. Az ügyintézési lehetőségek közül az internet és e-mail kap egyre fontosabb szerepet, amit 2015-ben az ügyet intéző lakossági válaszadók közel egynegyede vett igénybe.

A fogyasztók árérzékenységét mutatja, hogy az elvi fizetési hajlandóság a kevésbé környezetkárosító energiáért az elmúlt két-három év alacsony szintjén maradt, annak ellenére, hogy a kérdést viszonylag fontosnak tartották.

A felmérésben érintett egyetemes szolgáltatói és elosztói engedélyeseknek - a rájuk vonatkozó részletes adatok elemzése alapján - lehetőségük lesz arra, hogy tovább javítsák eljárásaikat. A vizsgálat alapján meghatározott intézkedési tervek megvalósulását a hivatal figyelemmel kíséri - írja közleményében a MEKH.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek