Futótűzként terjed a közösségi médiában a cég rossz híre
Száz magyar kis- és közepes vállalkozás (kkv) 97 százaléka már legalább egy kommunikációs krízishelyzetet megélt az elmúlt öt évben, és minden ötödik számít arra, hogy nagy valószínűséggel újabb válságszituációval kell megküzdenie a következő években – derült ki a MatrixPR felméréséből, amely prosperáló, legalább öt lezárt üzleti évvel bíró cégek vezetőit, döntéshozóit faggatta arról, hogy milyen válságkommunikációs kihívásokkal szembesültek.
A válaszadók 96 százalékának legalább egyszer ügyfélreklamáció okozott kommunikációs nehézséget, míg 68 százalékuk a szabályok be nem tartásából, emberi mulasztásból fakadó válsághelyzetet volt kénytelen átélni. Műszaki, technológiai hibával és jogi ügyekből, perekből adódó kommunikációs problémákkal is minden második cég szembesült.
Ennek ellenére a kríziskommunikációs tervvel rendelkező vállalatok száma nem éri el a 20 százalékot. Míg a lehetséges kommunikációs krízishelyzetek a vezetői értekezletek visszatérő témái a cégek negyedénél, a válságkommunikációs tréningek kevéssé beágyazottak a magyar cégkultúrába. Általános médiatréningre csak minden nyolcadik cégnél kerül sor, szimulációs tréningekre mint felkészülési lehetőségre még kevesebb, csak minden tizenegyedik cég gondol.


