Csúnyán indult az új negyedéves gyorsjelentési szezon az Egyesült Államokban: a hagyományosan elsőként jelentő alumíniumipari óriás, az Alcoa ugyanis az első három hónapban 92 százalékkal alacsonyabb, 11 millió dolláros adózott eredményt ért el. A 4,9 milliárd dolláros árbevétel 15 százalékkal marad el az előző évitől, a cég ezzel is csalódást okozott a részvényeseinek. A gyenge üzletmenet hátterében a padlót fogott alumíniumárak állnak, de a kínai építőipari megrendelések visszaesése is különösen rosszul jött az Alcoának. A könnyűfém tonnájáért a londoni árutőzsdén 1500 dollárt kérnek, azaz egy év alatt 40 százalékot esett az ár. A jövőkép sem rózsás, hiszen a Morningstar prognózisa szerint még 2020-ban is 1440 dolláron kereskednek majd a fémmel.
Az Alcoa a jelentés közreadásakor egyúttal kétezer fős leépítést is bejelentett az aluminiumfeldolgozó üzletágában. Elemzők szerint jó döntést hozott a cégóriás azzal, hogy az év második felétől kiszervezi a magas nyereségtermelő képességgel rendelkező autóipari és repülőgépipari egységét, Arconic néven. Maga az alumíniumgyártás maradna az Alcoánál, s a fő feladat most az, hogy mielőbb alkalmazkodjanak a tartósan alacsony árak által megszabott piaci körülményekhez.