BUX 53,121.9
+1.10%
BUMIX 4,344.07
-0.18%
CETOP20 2,499.93
+0.11%
OTP 17,980
+1.32%
KPACK 8,500
+2.41%
-2.78%
0.00%
+0.52%
-0.45%
ZWACK 16,500
-1.20%
0.00%
ANY 1,550
-1.59%
RABA 1,360
-1.45%
+2.06%
+1.07%
-0.59%
-0.40%
0.00%
-3.49%
+2.35%
+1.49%
+0.70%
OTT1 149.2
0.00%
+0.43%
MOL 2,660
+1.37%
-0.33%
ALTEO 2,310
-1.70%
0.00%
-1.19%
EHEP 1,690
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
+0.28%
-0.12%
-1.74%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-5.36%
-2.83%
+0.62%
-2.95%
-1.34%
NUTEX 15.74
+1.55%
GOPD 12,900
+1.57%
OXOTH 4,610
+0.22%
+4.67%
NAP 1,807
+2.32%
0.00%
+3.33%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kétmilliárdért tervezik a kétszer kétsávos útszakaszt az osztrák határig

A nyerő szériában lévő Duna Aszfalt Kft.-t és a Swietelsky Magyarország Kft.-t is maga mögé utasította az osztrák Strabag. Leánycége, az STR Építő Kft. vezette konzorcium nyerte el az M85 Csornát elkerülő szakasz építkezésének második ütemét. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) megrendelését nettó 13,8 milliárd forintért vállalta a formáció. A feladat 4,45 kilométernyi gyorsforgalmi út, 1,6 kilométernyi új út, 1,2 kilométernyi kerékpárút építése és néhány száz méternyi útkorrekció elvégzése.

A csornai elkerülő szakasz része a kormány által kiemelten kezelt gyorsforgalmi úthálózat országhatáig történő kiépítésének, illetve a megyei jogú városok összekapcsolásának. A Strabag-nyeremény az első lépése a Sopront, illetve az országhatárt elérő gyorsforgalmi út kiépítésének. Egy friss közbeszerzési eredményhirdetés szerint a folytatás tervezését, benne az országhatárig tartó, kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttal, csaknem 2,1 milliárd forintért egy háromtagú konzorcium végezheti, amelynek tagjai az Utiber Kft., a Főmterv Zrt. és az Unitef’83 Kft.

Az állami megrendelő NIF a bő kétmilliárdos költséget rendkívüli körülményekkel magyarázta a Világgazdaságnak. A tervezéssel jövő januárra el kell készülni, azaz alig kilenc hónap áll rendelkezésre. A kérdéses szakasz meglehetősen hosszú, benne 64 kilométer kétszer kétsávos gyorsforgalmi és 4 kilométer kétszer egysávos elkerülő úttal. Továbbá a szakaszon várhatóan 55 műtárgy épül, köztük egy alagút is, ezenkívül
2 komplex és 2 egyszerű pihenő, valamint 11 forgalmi csomópont létesül. A NIF szerint „ilyen hosszú és műszaki szempontból komplex szakasz tervezési költsége nem számít kirívónak”.

Győr-Moson-Sopron megye legdrágább közlekedési beruházásaként emlékezett meg már eddig is a Kisalföld az M85-ös és az M86-os út építéséről, összesítése szerint már tavaly 120 milliárd forinton túl voltak a költségek. Ebből a Csorna elkerülő első ütemét a Közgép Zrt. az ugyancsak Strabag-érdekeltségű Magyar Aszfalt Kft.-vel közösen nyerte el 30 milliárd forintos ajánlattal, a Győr–Enese–Csorna szakaszt pedig a Colas-csoport vitte el 27 milliárdért. Az M86-os Csorna és Hegyfalu közötti 33,4 kilométeres szakaszát a Közgép a Strabag Általános Építő Kft.-vel közösen nyerte el 66 milliárdos vállalási árral.

Kapcsolódó cikkek