E-kereskedelem: Elhúztak a mezőnytől a toplistások
A tíz legnagyobb e-kereskedő összesített árbevétele tavaly elérte a 92 milliárd forintot, ami a teljes hazai online kiskereskedelmi forgalom 34 százalékát jelenti – derült ki a GKI Digital elemzéséből. A lista első helyén tavalyhoz hasonlóan ismét az Extreme Digital végzett, a dobogó 2. és 3. helyén a két másik webpláza, az eMAG és a MALL osztozik.
A toplistások súlya a teljes online kiskereskedelmen belül jelentősen nőtt tavaly. Az aktuális lista szereplői összesen több mint 70 százalékos bővülést értek el egy év alatt, miközben a teljes online kiskereskedelem növekedése „csupán” 16 százalék volt. A piacvezetők és a kisebb szereplők között tehát mélyül a szakadék, ami a növekedési lehetőségeket is befolyásolja – áll a GKI Digital elemzésében. Az egyre koncentráltabb piacon a legnagyobbak a termékpaletta szélesítésével, és ezáltal a minél tágabb fogyasztói réteg megszólításával érnek el sikereket, a kisebb kereskedők a specializálódás és a szakosodás segítségével törhetnek ki a leginkább.
Miközben a lista szereplői közül kilencen már tavaly is a legnagyobbak között szerepeltek, addig a háttérben egy év leforgása alatt is komoly változások történtek. A legnagyobb szereplők tulajdonosváltása mellett a kínálat – és raktárkapacitás – folyamatos bővítése, a szolgáltatások és a weboldalak megújítása, valamint a korábbi éveknél erőteljesebb marketingaktivitás jellemezte a szereplők tavalyi évét. A műszaki cikkeken belül egyértelműen a háztartási fehéráru volt a sláger, emellett a mindennapi élelmiszerek internetes rendelése is látványos növekedésnek indult.


