BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

E-kereskedelem: Elhúztak a mezőnytől a toplistások

A tíz legnagyobb e-kereskedő összesített árbevétele tavaly elérte a 92 milliárd forintot, ami a teljes hazai online kiskereskedelmi forgalom 34 százalékát jelenti – derült ki a GKI Digital elemzéséből. A lista első helyén tavalyhoz hasonlóan ismét az Extreme Digital végzett, a dobogó 2. és 3. helyén a két másik webpláza, az eMAG és a MALL osztozik.

A toplistások súlya a teljes online kiskereskedelmen belül jelentősen nőtt tavaly. Az aktuális lista szereplői összesen több mint 70 százalékos bővülést értek el egy év alatt, miközben a teljes online kiskereskedelem növekedése „csupán” 16 százalék volt. A piacvezetők és a kisebb szereplők között tehát mélyül a szakadék, ami a növekedési lehetőségeket is befolyásolja – áll a GKI Digital elemzésében. Az egyre koncentráltabb piacon a legnagyobbak a termékpaletta szélesítésével, és ezáltal a minél tágabb fogyasztói réteg megszólításával érnek el sikereket, a kisebb kereskedők a specializálódás és a szakosodás segítségével törhetnek ki a leginkább.

Miközben a lista szereplői közül kilencen már tavaly is a legnagyobbak között szerepeltek, addig a háttérben egy év leforgása alatt is komoly változások történtek. A legnagyobb szereplők tulajdonosváltása mellett a kínálat – és raktárkapacitás – folyamatos bővítése, a szolgáltatások és a weboldalak megújítása, valamint a korábbi éveknél erőteljesebb marketingaktivitás jellemezte a szereplők tavalyi évét. A műszaki cikkeken belül egyértelműen a háztartási fehéráru volt a sláger, emellett a mindennapi élelmiszerek internetes rendelése is látványos növekedésnek indult.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.