BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kitört az Eb-láz a tévépiacon

Megugrott a tévékészülékek iránti kereslet az elmúlt hónapokban, a nagyobb méretű, főleg full HD vagy UHD felbontásra képes berendezéseket keresik a magyar fogyasztók.

Ahogy közeledik a futball Európa-bajnokság, úgy nőnek a sorok a műszaki áruházak tévéosztályain. Jelentős forgalomnövekedést tapasztaltak az Euronicsnál is, az üzletláncnál május közepétől futott fel látványosan a televíziók iránti kereslet, és már most 60 százalékkal nagyobb a forgalmuk, mint egy évvel korábban – mondja Fajcsi Róbert, az Euronics kizárólagos magyarországi képviselője, a Vöröskő Kft. kereskedelmi ügyvezetője. A vásárlók a minél nagyobb képernyőméret felé fordultak, így a régen legnépszerűbb 32 hüvelykes képátlójú (80 centiméteres) készülékek mára már a második, sőt harmadik tévévé váltak a háztartásokban – számolt be a tapasztalatokról Fajcsi Róbert. A vállalatnál a tévéeladásoknál 20 százalékot meghaladó bővüléssel számolnak az idén. Az Euronicsnál – a piaci folyamatoknak megfelelően – egyre fontosabbá válik az online csatorna is. Bár az értékesítésben még mindig a hagyományos üzleté a főszerep, az online csatornán 200 százalék feletti növekedést mértek.

Ugrásszerű növekedést tapasztaltak az Eb előtti hetekben az Extreme Digitalnál is a tévék iránti keresletben. „Az átlagos 2-3-szorosa a televíziók forgalma” – mondta Konfár Géza, a társaság termékmenedzsere. A legnagyobb forgalmú hazai online kiskereskedőnél a legtöbben a 40-49 hüvelykes készülékeket vásárolják, ezek részesedése 50 százalék körül van.

A felbontást vizsgálva egyelőre a Full HD a legnépszerűbb, részesedése 60 százalékos, azonban sokan választják már az UHD berendezéseket is, amelyek az értékesítés közel harmadát adják. Az Extreme Digitalnál évente nagyjából 20 százalékos fejlődést érnek el a tévés szegmensben, és ez az ütem várhatóan idén is megmarad. A Media Marktnál májusban az egy évvel korábbihoz képest 40 százalékkal nőtt a tévéeladás. Az üzletlánc kínálatából a fogyasztók általában a 120 centiméteres képátlójú vagy annál is nagyobb készülékeket keresik, a vásárlások több mint felénél okostelevíziót választanak, és egyre nagyobb az igény a különböző új felbontások (4K, UHD, SUHD) iránt is.

„Minden fontosabb sportesemény növeli az értékesítést, ugyanakkor most még nagyobb fejlődést várunk, hiszen az elmúlt évtizedekben nem volt rá példa, hogy magyar csapat kvalifikálta magát egy ekkora volumenű megmérettetésre” – mondta Rózsa Márton, a Samsung szórakoztatóelektronika-üzletágának vezetője. A Samsungnál a darabszámot tekintve az okostévék adják a tévéeladások több mint felét, ám értékben ez a fogyasztás kétharmadát teszi ki. Az egyre jobb képminőség mellett az újabb tévékben már elérhető az úgynevezett sportüzemmód is, amely a mérkőzésekhez optimalizálja a készülék képi és hangbeállításait.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek