BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hazai pályán csúszott el a McDonald’s

Globális szinten 3,1 százalékkal nőtt a McDonald’s egy étteremre eső forgalma, s ezzel a gyorsétteremlánc csalódást okozott a 3,6 százalékos forgalombővüléssel kalkuláló elemzőknek. Az árfolyam 3,2 százalékot gyengült a hírre. Mindamellett a júniussal zárt negyedév volt sorban a negyedik, amelyben nőttek a lánc eladásai. Egyértelmű csalódást egyébként az anyaország fogyasztói okoztak azzal, hogy bár sűrűbben fordultak meg az éttermekben, összességében csupán 1,8 százalékkal hagytak ott több pénzt, miközben ennek a duplája volt a piaci elvárás. Ennek azonban nem feltétlenül ők az okai, hiszen a cég két nagy kampányt is elindított, az McPack 2-t és az egész napos reggelit, azaz a korábbi időkorlátozás alá eső termékekből októbertől bármikor rendelhettek a betérők. A cél az újabb konkurencia, a Chipotle Mexican Grill és a Shake Shack által elcsábított vásárlók visszacsalogatása volt. Csakhogy mint kiderült, a kampánnyal saját bevételeit kannibalizálta a McDonald’s, hiszen ezek az ételek jellemzően olcsóbbak, mint a szokásos menük, így kevesebbet is hoznak a konyhára.

Jobban ment a bolt a nagy piacok közül Japánban, Kínában és Oroszországban, ahol, úgy látszik, az embargós hevületben a McDonald’sra zúdult hatósági és népharag – amely üzletek bezárásához is vezetett – már a múlté. A hamburgerlánc a második negyedévben 6,26 milliárd dollár bevételhez jutott, adózott nyeresége 1,09 milliárdot tett ki. Előbbi 4, utóbbi 9 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A CNBC által megszólaltatott elemzők szerint azonban a cégnek nincs oka szégyenkezésre, főként ha azt tekintjük, hogy a nagy riválisai – így a Starbucks, a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell – profitnövekedése is lelassult, iparági trendet jelezve ezzel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.