„Ha visszaforgathatnánk az idő kerekét, úgy tizenötször többet rendelnénk be a magyar mezekből" – mondta a lapnak Pósfai Gábor. A Decathlon Magyarország ügyvezető igazgatója korábban ugyanis úgy vélekedett, hogy a futball Eb-től nem várható kiugró kiskereskedelmi hatás, mert ezt megelőzően sem egy világ- vagy Európa-bajnokság, sem egy olimpia nem hozott kiugró forgalmat a többi hónaphoz képest a sportszerkereskedő vállalatnál. Azonban az idén minden máshogy alakult: az Eb felfokozott hangulatában a magyar–osztrák rangadó kezdetére szinte az összes magyar szurkolói mezüket elkapkodták a vásárlók.
Más kereskedők sem panaszkodtak: „a magyar mezek kereslete minden várakozást felülmúlt az Európa-bajnokság ideje alatt" – magyarázta a Népszabadságnak H. Nagy Máté, a szaküzlethálózatot üzemeltető Football Factor marketingvezetője. Kisebb meglepetésre Király Gábor legendás szürke melegítőjének „hódítása" náluk egyáltalán nem volt érezhető. Király cégénél azonban nem panaszkodhatnak. A válogatott kapus április 1-jén dobta piacra „K1ralysport" néven saját ruhamárkáját. A rajongók a szürke melegítőnadrág mellett Eb-pólót, kulacsot, kapuskesztyűt is vehetnek.
Pörgött a kassza az Auchannál is az Eb első heteiben, a belga–magyar meccs előtti forgalom már elmaradt az előző heti forgalomtól. A legnépszerűbb termékek a szurkolói mezek voltak, a magyar mezekből több mint 5000, a magyar zászlós szemüvegekből 6000, míg a sálakból 8500 darab fogyott.