Kiemelkedően jó negyedévet zárt a svéd Electrolux-csoport, a svéd háztartásigép-gyártó 77 százalékkal 1,1 milliárd koronára, azaz 126 millió dollárra növelte profitját, felülmúlva a Reuters 1,36 milliárd koronás elemzői konszenzusát. Ezúttal 30 milliárd koronás bevételt könyvelhettek el, ez négy százalékkal szerényebb az egy évvel ezelőttinél. A csökkenést az erős dollárral magyarázza a vállalat. Elsősorban az európai és észak-amerikai piac húzta fel az értékesítési adatokat, e két régió szívja fel a forgalom közel 70 százalékát.
Termékeik közül a mosógépek, a légkondicionálók és a hűtőgépek fogytak a legjobban, porszívóeladásaik viszont 15 százalékkal estek vissza – írja a Reuters. A termékeit még AEG, Zanussi, Molteni és Frigidaire márkanevek alatt is forgalmazó, magyarországi gyártóbázissal is rendelkező Electrolux nagygépeinek idei európai forgalombővülését 2–4 százalék közöttire teszi.
Különösen Skandináviában, Spanyolországban és Nagy-Britanniában teljesítettek kiemelkedően, a cég azonban máris figyelmeztette részvényeseit, hogy a Brexit igencsak kedvezőtlenül hat majd későbbi forgalmára, de ennek mértékét Jonas Samuelson vezérigazgató nem számszerűsítette. Az Electrolux világelső a fehérárupiacon, a vállalat 150 országban van jelen, s éves szinten 60 millió nagygépet értékesít. Foglalkoztatottainak száma 58 ezer.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.