Akik nagyot nyertek a Brexiten
Jól jött a Brexit a világ legnagyobb hirdetési csoportjának: az első fél évben a londoni székhelyű WPP árbevétele 12 százalékkal, 6,5 milliárd fontra nőtt, EBIT szerinti profitja pedig 15 százalékkal, 769 millió fontra ugrott. Változatlan árfolyammal számolva csak 10 százalékkal nőtt a profit, vagyis a WPP jól járt a font gyengülésével – ami már a június 23-i népszavazás előtt is megmutatkozott –, és ez ellensúlyozta annak hatását is, hogy a referendum előtt egyes ügyfelek inkább kivártak a megrendelésekkel. Az eredmény hírére 6,3 százalékkal szökött fel a WPP-részvények árfolyama, amiben az is közrejátszott, hogy a társaság az év végi bevételvárakozásait is feljavította.
Az Ogilvy & Mather, a JWT, a Young & Rubicam és a Grey ügynökségeket is felölelő csoport vezérigazgatója, Martin Sorrell szerint a Brexit körüli bizonytalanságok hatását a szavazás előtt még érezték, utána azonban már nem. Ezzel együtt a WPP-vezér arra számít – mondta el újságíróknak –, hogy a második fél év keményebb lesz, mint az első: részben a magas bázis miatt, részben pedig azért, mert a nagy ügyfelek óvatosak lesznek, amíg nem körvonalazódik, milyen megállapodást érhet el az Egyesült Királyság globális kereskedelmi partnereivel.