Nem baj, ha hamis, csak olcsó legyen
A fiatalok közel 40 százaléka állította azt, hogy az elmúlt egy évben vásárolt hamis terméket - olvasható a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a Tárki közös felmérésében. Az összes válaszadó negyede az elmúlt évben ezt többször is megtette.
A hamisítványok vásárlásának legfőbb motivációját a kedvezőbb ár jelenti. A megkérdezettek 52 százaléka az alacsony ár miatt vásárolt hamis terméket; közülük a többség (87 százalék) az eredeti terméket részesítette volna előnyben, ha az nem lett volna sokkal drágább a hamis árunál. A válaszadóknak ugyanakkor több mint egyharmada (37 százalék) azért költött ilyen cikkekre, mert látszólag nem volt gond azok minőségével.
Ami a hamis termékhez való hozzáférés csatornáit illeti, a válaszadók több mint fele (53 százalék) az internetet, 21 százalékuk a piacot vagy utcai árusokat, 20 százalékuk egyéb hazai üzleteket, 15 százalékuk pedig a külföldi boltokat jelölte meg a hamis árucikk beszerzési helyének.


