Cégvilág

Villámtöltés: öt perc alatt felvillanyozódik a luxusautó

A Mercedes-Maybach 6 nevű tanulmányautónak nem a formája, hanem a töltési rendszere az igazi különlegesség.

A Mercedes-Maybach 6 nevű tanulmányautónak nem a formája, hanem a töltési rendszere az igazi különlegesség. A 2004-es Exelero névre hallgató Maybach kupé tanulmánynak az volt a feladata, hogy a Fulda abroncsgyártó nagy sebességű teszteket hajtson végre vele, a most leleplezett, egyszerűen 6-nak nevezett járműnél a villanymotoros hajtáson, egészen pontosan a töltőrendszeren van a hangsúly. Mindezt egyébként egy 564 centi hosszú, 132 centi magas, vörös karosszériába csomagolták, amelyen azért nyomokban felfedezhetők utalások a régmúlt Mercedes és Maybach típusaira, a 24 colos könnyűfém felnikre dísztárcsák is kerültek.

Összesen négy hajtómotor van a fedélzeten, a rendszerteljesítmény 750 lóerő, ami az összkerékhajtásnak köszönhetően kevesebb, mint 4 másodperces 100-as sprintet tesz lehetővé. A 80 kWh kapacitású akkumulátorral 320 km a reális hatótávolság, az európai szabványos ciklus szerint pedig 500. A Mercedes-Maybach 6 igazi különlegessége azonban a töltési rendszer, amelyből rögtön többféle is van a fedélzeten. Indukciós töltésre is van lehetőség, azaz a megfelelő helyen parkolva magától megindul a töltés, nem kell kábelt csatlakoztatni. És akkor még ott van a CCS-szabvány szerinti egyenáramú villámtöltő, amely 350 kW teljesítménnyel 5 perc alatt képes 100 km megtételére elegendő energiát táplálni az akkumulátorba – itt már szükség van kábel csatlakoztatására.

Belül a jövő luxusát látjuk, az üléseknél nem egyszerűen aktiválni lehet a masszázsfunkciót, de a menüben azt is be lehet állítani, hol és hogyan kényeztessen minket. Igazi luxus lesz majd az analóg műszer, persze a digitális megjelenítésről sem kell lemondani, a műszerfal egész felületén képes információkat megjeleníteni az autó.

autó Mercedes maybach
Kapcsolódó cikkek