BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az olimpia lázba hozta a Nike-t

A riói olimpia után még fényesebben csillog a Nike aranya, amit a sportszergyártók versenyében szerzett még évekkel ezelőtt. A hazai, amerikai piacon ugyanis kezdett feljönni rá két nagy riválisa, az Adidas és az Under Armour, amire egészen nyárig nem volt hatásos válasza, s ez az árfolyam 12 százalékos idei csökkenésében is megmutatkozott. Az augusztus azonban az olimpiát övező, fokozott nézői és vásárlói érdeklődés miatt nagyot lendített a nyár végével zárult negyedév adatain: a forgalom az egy évvel korábbit 8 százalékkal meghaladva 9,1 milliárd dollárra, a nyereség 9 százalékot bővülve részvényenként 73 centre ugrott. Az elemzői várakozások 8,9 milliárdról, illetve 56 centről szóltak. Különösen a versenyfelszerelések fogytak jól. Az előző negyedévben stagnált a fő piac, Észak-Amerika forgalma, most ez 6 százalékkal nőtt meg, míg Kínában és a legtöbb európai országban két számjegyű bővülést regisztráltak.

A szép számok ellenére a nyitás előtti kereskedésben 4,5 százalékot esett a Nike árfolyama, mivel a befektetők által árgus szemmel követett megrendelési mutatók gyatrán alakultak. Globálisan 7, Észak-Amerikában 1 százalékos volt a januárig teljesítendő megrendelésekben mutatkozó többlet, ami mélyen elmarad a várakozásoktól.

Mark Parker elnök-vezérigazgató mindamellett optimista, sokat vár az „atledivat” terjedésétől, ami lefordítva a sportos utcai és munkahelyi viseletek gyors népszerűsödését jelenti. A Nike azonban itt sincs egyedül, az Under Armour és az Adidas mellett a dinamikusan fejlődő, kanadai Lululemon Athletica-ra is figyelniük kell.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.