BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem lesz semmi a Linde–Praxair-frigyből

Leállította a tervezett egyesüléséről indított tárgyalásait a világ két nagy iparigáz-gyártó csoportja, az egyesült államokbeli Praxair Inc. mint vevő és a németországi Linde AG mint felvásárolandó cég – jelentették be az érintettek. Állítólag azért buktak el az egyeztetések – írta a Bloomberg –, mert a felek nem tudták eldönteni, mi legyen a fúzió után a Linde müncheni központjának szerepe.

A The Wall Streel Journal egy hónapja számolt be arról, hogy a Praxair megvenné németországi riválisát, a létrejövő csoport piaci értéke elérhetné a 60 milliárd dollárt. Az ügylet mellett szólhatott az, hogy az idén felgyorsult az ipari gáz piacának konszolidációja: a franciaországi Air Liquide 10,3 milliárd dollárért megszerezte az amerikai Airgast, ezzel a Praxair mögött a terület második legnagyobb szereplője lett Észak-Amerikában. Szinergiák is kínálkoztak a Praxair–Linde-egyesülés mellé. Míg ugyanis a mintegy 30,4 milliárd dollár piaci értékű Lindének Észak-Amerikában elsősorban az orvosi gázok piacán nagy a súlya, addig a 33,7 milliárd dollárosra becsült Praxair főleg iparvállalatok telephelyén állít elő helyi igényre gázt. Együttes piaci részesedésük megközelítheti az 50 százalékot. A tevékenységeik közötti átfedések felszámolásával évi 800 millió eurót spórolhatnának meg egy elemzői vélemény szerint. Ám az aggályok már augusztusban megfogalmazódtak. Ezek egyike, hogy az európai versenyhatóságok aligha hagynának jóvá egy olyan fúziót, amellyel háromra csökkenne a terület globális szereplőinek száma (Air Liquide, Air Products, Praxair). Áprilisban egyébként a Praxair már beszippantotta öt kisebb versenytársát, amelyeknek 2015-ös együttes forgalma több mint 40 millió dollár volt.

A Linde és a Praxair is jelen van Magyarországon. Az előbbi társaság itteni leányvállalatának tavalyi forgalma 52 milliárd forint volt.

A Praxair a SIAD Hungary Kft. kisebbségi tulajdonosaként aktív.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.