BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Technológiai hajrában

Naponta másfél millióan, törzsvásárlói keretek között már több mint egymillión választják a Coop­ot – összegezte az eddig elért eredményeket Tóth Géza, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója

A tavalyi Coop Rallyn ön hangsúlyozta, hogy az elmúlt évtizedben elindított fejlesztéseknél a jövőben már a mennyiségi helyett a minőségi szempontok kerülnek előtérbe. Hogyan áll ez a folyamat?

– Megszülettek a szükséges döntések, és elindult a szakmai munka, amelynek eredményeként két éven belül le tudjuk cserélni a teljes informatikai rendszerünket. Ez azért ilyen hosszú folyamat, mert a rendszert a Coop saját struktúrájához kell igazítani. A mi esetünkben gyakorlatilag közel kétezer bolt fogja egy időben használni a rendszert, illetve a regionális és országos kereskedelmi folyamatokat is le kell majd tudnia követni. Mihelyt kész az infrastruktúra, indul majd egy teszt, ahol pár bolt bekapcsolásával ellenőrizzük, hogy minden funkció megfelelően működik-e. Utána másfél-két év alatt szeretnénk lecserélni a jelenlegi 1650 üzlet informatikai hátterét, majd kiegészíteni a rendszert olyan üzletekkel, ahol még nincs jelen az informatika. Mindenképp egy óriási előrelépést várunk, hiszen mind technológiájában, mind szolgáltatásban egy sokkal többet tudó rendszerről beszélhetünk, amely a mai világszínvonalat képviseli. Reméljük, mind a boltok hatékonyságát, mind a vásárlóinknak nyújtott szolgáltatások minőségét pozitívan fogja befolyásolni az informatikai fejlesztés.

Hogyan alakul át majd a törzsvásárlói program?

– Az elmúlt hónapokban a törzsvásárlóink száma meghaladta az egymillió főt, ami mindenképpen impozáns szám. A napi másfél millió vásárlónk zöme gyakorlatilag belépett a törzsvásárlói körbe. Ezek után inkább áthelyeztük a hangsúlyt a mennyiségi növekedésről a minőségire. A célunk természetesen az, hogy többletszolgáltatásokkal kössük magunkhoz törzsvásárlóinkat, például az akciók és a kuponok terén. Pár céggel már el is indult az együttműködés ezen a téren tesztjelleggel. Reméljük, hogy jövőre tíz-tizenöt partner bevonásával érzékelhetően bővebb szolgáltatásokat tudunk majd nyújtani a fogyasztóinknak.

A Coop Rally a magyar termékek népszerűsítéséről szól. Mit tehetnek ennek érdekében a kereskedők a hazai termékek pozicionálásakor?

– Személyes véleményem az, hogy alapvetően a termék minősége és a kereskedelmi szakmai munka a meghatározó ezen a téren. Ebben nagyon sokat léptek előre a magyar cégek, amiben a minőségbiztosítási rendszerek adaptálása igen sokat segített. Egyre több olyan magyar vállalkozás van a piacon, amely mind a termékminőségi, mind a kereskedelemszakmai téren eléri azt a szintet, amely mellett sikeresen forgalmazható a termék. A disztribúció javításában kell még előrelépni. A nyugat-európai üzletláncok a kisebb boltszám és a jobb elhelyezkedés miatt előnyben vannak, de dolgozunk azon, hogy minél kiterjedtebb logisztikát tudjunk áruk mögé rakni, és ezáltal is javítsuk a kisebb, helyi termékek elérthetőségét.

Hogyan lehetnének jobban eladhatók a magyar termékek külföldön?

– Szerintem ez sok mindentől függ, köztük a hatékonyságtól és a szérianagyságtól is. Mi abban segítünk, hogy akkora forgalmat próbálunk meg generálni a Coop hálózatában, amely elérheti a külföldi piacra lépéshez szükséges kritikus tömeget. De alapvetően a termék minősége és a szakmai munka a döntő. Emellett azt látni kell, hogy nagyobb nyugat-európai országokban a piacra lépésnek olyan nagy költségei vannak, amelyeket a kis és közepes élelmiszeripari cégek állami segítség nélkül csak nehezen tudnak előteremteni.


-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.