BUX 52,331.31
+0.03%
BUMIX 4,429.91
+0.79%
CETOP20 2,385.41
-0.10%
OTP 18,285
-0.03%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-0.26%
-0.26%
-0.22%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,570
+1.29%
0.00%
0.00%
-1.09%
+1.72%
0.00%
-0.38%
+2.44%
+1.79%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
-1.61%
MOL 2,438
-0.25%
-1.32%
ALTEO 1,370
-0.36%
0.00%
+5.08%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
4IG 1,014
+1.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.60%
+0.58%
0.00%
-6.94%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
0.00%
+2.21%
0.00%
+1.24%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Újabb szokatlan nagyautó a Citroëntől

A prémiumautók szerepét immár áttestálta a DS márkára a Citroën, de a franciák nem mondanak le arról, hogy saját nevük alatt dobjanak piacra egy nagy méretű személyautót. Az elképzeléseiket a CXperience nevű tanulmányban foglalták össze, amelyet a Párizsi Autószalonon mutatnak be. Nyomokban lámpákat is tartalmaz a kocsi orra, ahol egy nagy felületen szórták szét a fényszóró különböző funkcióit. A menetfény a króm hűtőrácsba került, a tompított és reflektor LED-jei ez alatt helyezkednek el, valahol ott, ahol egyébként a ködlámpákat találjuk. A hátsó lámpákat a légterelő részeként helyezték el. Egyébként a hatalmas tengelytávolság határozza meg a formát, a 4,85 méteres karosszériának a sarkaiba kerültek a 22 colos felnik, a tengelyek közötti távolság 3 méter; a névben megjelenő CX nyújtott Prestige változatában 3,08 méter volt a tengelytáv.

Az utastérnél a bútorok világából merítettek a tervezők, például szekrényekről lesték el az egymással szemben zsanérozott, 90 fokos szögben feltáruló ajtókat. Bent sok a fa, a szövetkárpit, a padlót nem szőnyeg, hanem habosított puha műanyag borítja. A vezető előtt egyküllős, nem kerek kormányt látunk, a kijelzőket a műszerfal közepén lévő szuperszéles sávban helyezték el. A kényelmet az a teljes autót érintő Citroën Advanced Comfort rendszer növeli, amellyel a hidro­pneumatikus felfüggesztést akarják kiváltani. Az új C3-ashoz választható fedélzeti kamerát megkapja a CXperience is, amelyet még körkamerával is kiegészítettek.

Az utasoknak mind megvan a saját hangtere, ahová nem zavar be a többiek által hallgatott zene. A fedélzeti kamerák segítségével az elöl ülők szemmel tarthatják hátul utazó csemetéiket, de akár videokonferenciát is lehet ezek segítségével tartani. Hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtása az első kerekeket egy üzemmódtól függően 150-200 lóerős benzinmotor hajtja 8 fokozatú automatikus váltón keresztül, míg hátul egy 109 lóerős villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 250-300 lóerő. Villanymotorral mintegy 60 km megtételére képes, a 3 kWh kapacitású telepet konnektorról 4 és fél óra alatt lehet feltölteni.

Kapcsolódó cikkek