Időseket vert át a cég, a lehető legnagyobb bírságot kapta
Megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival a Royal Marketing Európa Kft - ítélt a GVH. A jogsértésért a társaságra kiszabható maximális bírságot, 12,19 millió forintot szabtak ki.
A cég 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetések keretében, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait.
A GVH döntésében megállapította: a vállalkozás valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és e tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik. Elhallgatta, hogy a fogyasztóknak lehetőségük van elállási joguk gyakorlására a megbízási szerződés megkötését követően, és nem törekedett a jóhiszeműség és a tisztesség alapelvének megfelelő gyakorlatra a fogyasztókkal történő kapcsolattartásában.
A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a másodlagos értékesítés ígérete bizalmi jellegű, hogy a kereskedelmi gyakorlat több szempontból is jogsértőnek minősült, a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, illetve hogy a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebbekből áll, akik minél hamarabb és nagyobb áldozatot is vállalva szeretnék meglévő üdülési jogukat eladni, így kifejezetten nyitottak és érzékenyek az ilyen üzenetekre.


