Cégvilág

Kevesebb benzingőz, több feszültség

A másfél millió forintos ingyenpénz, amit az állam az elektromos autók magyar vásárlóinak felkínált, új perspektívába helyezi a hét végén megkezdődött és két hét múlva záruló Párizsi Motor Show-t. A leánykori nevén Párizsi Autószalon szakmai része gyakorlatilag lezárult, a médiahéten minden olyan újdonságot kiveséztek a szaklapok, ami érdekes lehet, s innentől már a nézelődőkből vásárlóvá váló vendégeké a terep. Az újságírók körében is némi szemléletváltás történt, egyre többen voltak képesek elvonatkoztatni a luxustól, és a valóban a jövő útját jelentő zöldautózás felé irányítani a figyelmet. A kettő azonban nem egymást kizáró fogalom, elég két végpontra, a megújított BMW i8-asra és a Magyarországon még nem kapható Renault Zoe kisautóra gondolni.

Szupercsendes, mégis nagy médiazajt csapott a 2017 végére sorozatgyártásra éretté váló Tesla Model 3 európai ellenlábasa, az Opel Ampera-e. A General Motors az Egyesült Államokban még az ősszel megkezdi a mintájául szolgáló Chevrolet Bolt árusítását, 37,5 ezer dolláros induló áron. Odaát tehát 10,3 millió forintnyi összegért lehet megszerezni a középkategóriás családi autót, s ebből jön le az ott nyújtott adókedvezmény. Ezen az áron tömegek számára válik elérhetővé a villanyautó (támogatással, részletfizetéssel még nálunk is), de hogy Európában jövőre pontosan mikor jön ki a testvérmodell és milyen áron, azt Karl-Thomas Neumann Opel-vezérigazgató nem kívánta felfedni az újságírók nógatására sem.

A potenciális vásárlók szemében az egyik legfontosabb szempontról, a hatótávról viszont komplett adathalmazt zúdított a nyakukba. Az új európai vezetési ciklus (NEDC) szerint 500 kilométert is meg lehet tenni vele. Ez pedig a legkisebb Tesla-villanymotoréval összevethető hatótávot jelent.

Kicsivel dob nagyot a Smart és a Renault – ha a magyar pénztárcához igazítható választékot nézzük. A Daimlerhez tartozó német márka kijön a ForTwo és a ForFour villamosított verziójával, mindez az EQ, azaz elektromos intelligencia jelzés égisze alatt. A franciák 400 kilométerre kalibrálják a felfrissített Zoét, a ZE40-est a NEDC alapján. Az új LG-akkuval szerelt kisautó alapára 7,3 millió forint lesz.

Bojkott luxuskivitelben

A kétévente megrendezett autóshow-n a nagy hiányzók zöme a luxuskategóriából került ki. Nem állít ki a Rolls-Royce, az Aston Martin, a Maserati, a Cadillac, a McLaren, a Fisker, a Genesis, a Lamborghini és a Bugatti, számukra a 2014-ben rekordot jelenő, 1,23 millió látogató nem jelent kellő vonzerőt. A Rolls-Royce-nál a távolmaradást azzal indokolták, hogy inkább a saját közönségüknek, exkluzív helyen és körülmények között mutatják be új kínálatukat, így hatékonyabban tudják elérni vásárlóikat. Ahol túl sok a látnivaló, ott nehezebb is kitűnni. De elegendő muníció nélkül sem érdemes eljönni, erre lehet következtetni a Ford, a Mazda és a Volvo hiányáról.


elektromos autó autókiállítás
Kapcsolódó cikkek