Cégvilág

Óriási részét töltik a napnak a tévé előtt a magyarok

Hiába csökken a tévézéssel eltöltött idő, még így is több, mint négy órán át néz tévét egy átlagos magyar naponta. Az idősebbek közt ennél is sokkal hosszabb ez az idő.

Idén a harmadik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan négy óra 16 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely tíz perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában – közölte a Nielsen Közönségmérés. A kereskedelmi szempontból legértékesebbnek tekintett 18-49 évesek körében 15 perces csökkenés, az ötven évnél idősebbek naponta átlagosan 5 óra 59 percet tévéztek az év harmadik negyedében, amely 5 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban.

A négy évnél idősebb, tévés háztartásban élők körében 2015 harmadik negyedéhez képest egyedül a filmcsatornák részesedése nőtt nagyobb mértékben – 9,4 százalékról 11,4 százalékra. A többi tematikus csatornacsoport részesedése viszonylag stabil maradt: 1 százalékpontnál kisebb volt az elmozdulás a tavaly mért értékektől az általános szórakoztató, az életmód, a sport, a zene, az ismeretterjesztő és a gyerekcsatornák valamint a DVD/videó esetében is, ugyanakkor a két országos kereskedelmi csatorna (RTL Klub, TV2) együttes közönségaránya 2,8 százalékponttal csökkent.

Bár a programkínálat 9,8 százalékát a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok alkották, a nézők tévéfogyasztásának csupán négy százalékát tették ki, de a kínálati arányhoz viszonyítva csekélyebb mértékben kapcsoltak a zenei és az „egyéb” (például reklám, műsorajánló) típusú műsorokra is.

Rendszerint ez jellemző a sportműsorok esetében is, de a második negyedévhez hasonlóan itt is részben egy rendkívüli sporteseménynek, a riói olimpiának köszönhetően volt közel azonos a kínálat és a fogyasztás aránya: 7 százalékos sugárzási arányukhoz képest a nézők otthoni tévénézési idejük 7,2 százalékát erre fordították.

A kutatások szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,3 százalékát, átlagosan 3,2 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2016 harmadik negyedévében. (Ez azt a nálunk még nem túl elterjedt tévézési formát jelenti, amikor az ember nem akkor nézi meg a műsort, amikor a tévé adja.)

A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában ezúttal is az első helyre a „sör” került, második a „puding, tejalapú desszert”, a harmadik helyen pedig a „szénsavas üdítő” termékosztályának televíziós hirdetései állnak az idei harmadik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes úgynevezett GRP alapján.

média tévézés tévé
Kapcsolódó cikkek