Szenved a Nestlé
Negyedik éve képtelen teljesíteni saját – organikus alapon – 5-6 százalékban meghatározott növekedési tervét a Nestlé. A világ legnagyobb élelmiszergyártója az idei első 9 hónapban 65,5 milliárd svájci frankos bevételre tett szert, ez mindössze 600 millióval több az előző év azonos időszakáénál, s elmarad az elemzői várakozásoktól is.
A cégfelvásárlások és devizahatások nélkül mért organikus növekedés csupán 3,3 százalékos, és a cégvezetés szerint nem tartható a 4,2 százalékos terv sem. A csalódást keltő szereplés az iparág többi nagy szereplőjét (Unilever, Danone, Reckitt-Benckiser) is jellemzi. A jelenség hátterében főként a feltörekvő piacokon (kiemelten Kínában) tapasztalható fogyasztáscsökkenés, a számukra kedvezőtlenül alakuló árfolyamok – különösen a Brexitet követő fontgyengülés -, az átalakuló élelmezési szokások mellett az áll, hogy deflációs, illetve alacsony inflációval jellemzett környezetben nem tudják emelni áraikat.


