Még tárgyal a Wizz Air a Nyugat-Balkánról
Várhatóan 2017 első felében elindulnak a Wizz Air gépei Budapestről a nyugat-balkáni városokba, a start attól függ, hogy mikor sikerül aláríni a cég és a fejlesztési tárca közötti megállapodást. A járatokat az ajánlattevőnek a szerződés aláírását követő 180 napon belül el kell indítania – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A közszolgáltatási szerződés tartalmi elemeiről szóló, az ajánlattevővel folyamatban levő egyeztetések a végükhöz közelednek. „A fejlesztési tárca fokozott figyelmet fordít arra, hogy a szerződés a szolgáltatások elvárt színvonalát garantáló, a teljesülésre megfelelő jogi kereteket teremtő feltételeket rögzítsen” – emelte ki a minisztérium. A jogszabályok szerint a szerződést nyilvánosságra kell majd hozni.
A Malév leállása után Magyarország légi közlekedési piaca nagymértékben átrendeződött. Több útvonalat átvettek más légitársaságok, szép számmal jelentek meg új fuvarozók, és tucatszám kerültek új célállomások a Budapesttel közvetlen összeköttetésben álló városok közé. Több korábbi Malév-desztináció azonban mindmáig nem érhető el átszállás nélkül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, noha volna rájuk külgazdasági, külpolitikai, turisztikai és kulturális szempontokkal alátámasztható igény, például a nyugat-balkáni fővárosok esetében.
A közvetlen légi összeköttetés erősítheti a diplomáciai, gazdasági, idegenforgalmi kapcsolatokat Albániával, Bosznia-Hercegovinával, Koszovóval, Macedóniával és Montenegróval – emelte ki a fejlesztési tárca, hozzátéve, hogy e járatindítások összhangban vannak a déli és a keleti nyitás külgazdasági stratégiáival. A térségben több magyarországi cégnek is van leányvállalata, amelyek most csak többórás utazással, várakozással közelíthetők meg, például Bécsen keresztül. Ez az idő csökkenhet akár egy órára is az új járatok elindításával.


