BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordot döntött a kiberhétfő

Felpörögtek az internetes eladások a kiberhétfőn, s úgy tűnik, az új, 3,39 milliárd dolláros forgalmi csúcs sem él sokáig. A legnagyobb nyertes ezúttal is az Amazon volt

Három napig élt csak a fekete pénteken felállított 3,34 milliárd dolláros amerikai online forgalmi rekord, ezt a kiberhétfőn feladott rendelések szerény 50 millió dollárral haladták meg. A 3,39 milliárdos összeg kilenc százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőttit. Szakértők szerint nem az meglepő, hogy a hálaadás hétvégéjét lezáró s az internetes ajándékvásárlás meghatározó napjaként emlegetett kiberhétfőn rekord született, hiszen lassan tíz éve mindig ez történik, hanem az, hogy a fekete pénteken az online áruházakban elköltött összeg ennyire megugrott. Az Adobe Digital Insight (ADI) elemzője, Becky Tasker ennek az okát abban látja, hogy amíg tavaly már korábban meghirdették a kereskedők az akciós ajánlataikat, addig az idén kivártak ezzel, s az engedményekkel egyszerre, a csütörtöki hálaadás reggelén zúdították a fogyasztókra. Úgy véli, ezzel mindkét fél jól járt: a vásárlók sok időt spóroltak meg azzal, hogy nem lógtak naphosszat az interneten, s az ajánlatokat az elvileg ünnepnapként nyilvántartott hálaadás napján vethették össze, s másnapra már csak a klikkelés, a foglalás maradt. Nem új, de egyre erősödő jelenség, hogy a vevők az interneten kiválasztott árut a boltban veszik át, ezzel a futárszolgálatok üzletét rontva. A vásárlási szezon előrehaladtával utóbbiak szerepe is előtérbe kerül, az órapontos házhoz szállítás az ünnepekkor sokaknál kulcsfontosságú kényelmi szemponttá vált. Az online áruválaszték szélesedése, a fűtött szobában, esetleg munkaidő alatt történő „shoppingolás” lehetősége is elkényelmesíti az embert. Az ADI éppen erre és a gazdaság bővülésére alapozva azt várja, hogy a lendület folytatódik, s az idén folyamatosan 53 naposra bővül az az időszak, amikor a napi online költés meghaladja az egymilliárd dollárt. Ez pár nap híján lefedi az egész, november–decemberi karácsonyi szezont. Tavaly 31 „milliárdos” napot számláltak. A szezon széthúzódásában az is közrejátszik, hogy az akcióvadászok jellemzően kivárnak, s a decemberi készletkisöprésekre spekulálnak. A kifejezetten karácsonyi „idényjellegű” játékok leárazása ugyanis hátra van, ahogy az előrejelzések szerint a konzoloknál is fognak még engedni a kereskedők az árból.

A legnagyobb e-kereskedelmi áruház, az Amazon volt ezúttal is a fő nyertes: bár pontos forgalmi adatokat szokásához híven ezúttal sem közölt, annyit elárult, hogy a forgalma nőtt. Annak alapján, hogy tavaly a kiberhétfő online forgalmának 36,1 százalékát az Amazon adta, sokat nem lehet tévedni azzal, hogy az idénymunkára 120 ezer (!) embert felvevő cégóriás hétfői bevétele már biztos meghaladta az egymilliárd dollárt. A másik újdonság, hogy mobil készülékekről 1,19 milliárd dollárnyi megrendelés érkezett be hétfőn az e-áruházakhoz, vagyis az egymilliárdos álomhatárt a fekete péntek után másodszor is sikerült áttörni.

Sztárjátékok szezonja

Az online szezon idei sztárjai az ADI adatai szerint a játékok körében a Lego építők, a Barbie és a Shopkins babák, a Nerf fegyverek és a Little Live Pet állatfigurák voltak, az elektronikus kategóriában

a Sony PlayStation 4 és a Microsoft Xbox konzolok, a Samsung 4K televíziók, az Apple iPad és az Amazon Fire táblagépek vezették az eladási listákat. Az Amazonhoz kétmillió játékmegrendelés érkezett, náluk a csúcstartó

a Hasbro társasjátéka, a Pite az arcodba! (Pie face) társasjáték volt.

a Sony PlayStation 4 és a Microsoft Xbox konzolok, a Samsung 4K televíziók, az Apple iPad és az Amazon Fire táblagépek vezették az eladási listákat. Az Amazonhoz kétmillió játékmegrendelés érkezett, náluk a csúcstartó

a Hasbro társasjátéka, a Pite az arcodba! (Pie face) társasjáték volt.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.