Tihanyi Lajos Pont St. Michel (Párizs) című 1908-as fauve látképe 170 milliós leütés mellett, jutalékkal együtt 194 millió forintért talált új gazdára a Kieselbach Galéria december 20-i árverésén. Magyar árverésen legutóbb 2012-ben született ennél magasabb leütési ár (akkor Virág Juditéknál érte el az azóta is rekordot jelentő 240 millió forintot egy Csontváry-tájkép). A most a magyar örökranglista hatodik helyére befutó Tihanyi-kép a magyar vadak egyik főműve, 110 éves lappangás után került elő az első tulajdonos leszármazottainak gyűjteményéből. A 170 milliós leütéssel nemcsak a 34 milliós kikiáltási ár nőtt éppen az ötszörösére, hanem a festő eddigi legmagasabb ára is csaknem ekkorát ugrott. A második legmagasabb leütést Patkó Károly Fésülködés (Toilette) című 1929-es kompozíciója érte el 42 milliós kezdés után 60 millió forinttal (ez épp a becsérték alja). A festmény az 1920-as évekbeli neoklasszicista Római Iskola egyik főműve. Mattis-Teutsch János Zöld-sárga tája 22 milliós kezdésről 28 millióig jutott, kétmillió forinttal elmaradva a 30–40 milliós becsértéksáv alsó határától. Rippl-Rónai József Szikrázó napsütésben című, 1910-es években festett kukoricás tájképe 18 millió forint lett, a valamivel korábbi szőlős csendélete pedig 24 millió forint (mindkettő 16 millión indult). A Magyar Nemzeti Galériában épp most nyílt meg Ország Lili életmű-kiállítása, az aukción szereplő Megkövült múlt című festménye 14 millió forintért kelt el, 10 milliós kikiáltás, illetve 13–18 milliós becsérték mellett.
Egry József 1935-ös Ezüstkapuja a Radnai-gyűjteményből becsértéksávján belül, 12 milliós kezdés után 19 millió forintért cserélt gazdát, egy badacsonyi akvarelljének az ára viszont 800 ezer forintról 5,1 millió forintig emelkedett. A klasszikus kortárs kategóriában Csernus Tibor repülőgép-modelles műtermi csendéletét 5 millió forintról 7,5 millió forintra licitálták fel. A grafikai tételekért nagy harc folyt, így például Munkácsy vázlata a Honfoglalás című festményhez 220 ezerről indulva 2,4 millióért ment el, Rippl-Rónai francia kávéházi jelenetet ábrázoló akvarellje 280 ezerről 1,2 millióig emelkedett.
Az eladott tételek ára most általában a szokásosnál nagyobb százalékban érte el vagy haladta meg a becsértéket, ami annak is köszönhető, hogy sok esetben a kikiáltási árat csak néhány licitlépcsővel a becsérték alsó értéke alatt határozták meg. Az el nem kelt tételek közt találunk több Aba-Novák-festményt, de nem találtak gazdára Orlai Petrich Soma együtt 55 millió forinton indított Szép Ilonka-illusztrációi sem. A nemzetközi piacon tíz-tizenöt éve divatosak voltak Nicholas Kalmakoff szörnyalakjai, most egy neves gyűjteményből kínáltak egy húszas években festett sorozatot 20-30 milliós árakon, de visszamaradtak. Láthatóan csökkent az érdeklődés Batthyány Gyula festészete iránt is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.