Cégvilág

Leáll a Pebble

Beszünteti a gyártást, a marketingtevékenységet és az értékesítést is a Pebble, a céget 34–40 millió dollár közötti összegért veszi meg a Fitbit. A tranzakcióról már a hét elején érkeztek hírek, hivatalosan szerdán erősítették meg a felvásárlást. Szakértők a Pebble önálló működésének megszűnését a rendkívül kemény versennyel indokolták, hiszen olyan riválisokkal kellett megküzdenie, mint a Samsung, az Apple vagy a Motorola.

A társaság 2012-ben jelent meg a piacon, a Kickstarter közösségi finanszírozási oldalon keresztül gyűjtöttek pénzt az első eszközükre. Ez a módszer egyébként nagyon bevált a vállalatnak, a későbbi termékek esetében is éltek vele, és a fogyasztók is kedvelték az okosóráikat, amelyek visszafogott árukkal és meglepően jó minőségükkel hívták fel magukra a figyelmet, valamint alternatívát kínáltak azoknak, akik valamilyen okból sem az Android Wear, sem az Appl­e Watch operációs rendszert nem akarták használni. A Pebble-hez köthető a Kickstarter eddigi legnagyobb összeget hozó kampánya, 20,3 millió dollárt gyűjtöttek a Time nevű eszközre, összesen pedig 43 millió dollárt szedtek össze.

A Fitbit már bejelentette, hogy nem készítenek Pebble márkájú termékeket a jövőben, és a megvett cég által kifejlesztett operációs rendszert sem támogatják, de jelezték, hogy a technológiát reményeik szerint hasznosítani tudják majd. A felvásárlás rendkívül alacsony áron történt, a Pebble-re a Citizen még 2015-ben 750 millió dolláros ajánlatot tett, és az Intel is 70 millió dollárt kínált. A Pebble-munkatársak zöme új állás után nézhet, a Fitbit mintegy 40 százalékukra számít.

Bár az okosórák piaca ígéretesen indult, és látványosan felfutott az elmúlt egy-két évben, idén igencsak megtorpant ez a szegmens. Az IDC friss elemzése már arra mutat rá, hogy a viselhető okoseszközök piacát sokkal inkább az okoskarkötők és a fitneszpántok uralják, és nem az okosórák, ahogyan arra korábban számítani lehetett. A harmadik negyedévben éppen a Pebble-t megvásárló Fitbit volt a szektor éllovasa, 5,3 millió készüléket tudott eladni, ez 11 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, piaci részesedése pedig 23 százalékos volt.

Pebble
Kapcsolódó cikkek