A kosárlabda visszatért – így nyugtázta a Nike második negyedéves eredményét a világ legnagyobb sportruházat-gyártójának elnöke, Trevor Edwards. A novemberrel zárult három hónapban a Nike 8,18 milliárd dollár árbevételt ért el, ez 6,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál, a nettó profit pedig 7,3 százalékkal 842 millió dollárra nőtt, ami részvényenként 50 centet tesz ki. A mutatók magasabbak a Reuters elemzői várakozásainál, így a Nike árfolyama a keddi zárás utáni kereskedésben 1,8 százalékkal nőtt; idén eddig a Dow Jones-komponensek közül a sportszergyártó teljesített a leggyengébben 17 százalékos eséssel.
Tavaly a vállalat bevételeinek mintegy 15 százalékát adták a kosárlabdához köthető brandjei (a Nike mellett a Jordan), ezekben új sorozatokkal jöttek ki, amitől további növekedést várnak a folyó üzleti évben. A sportág vonzerejét azonban a riválisok is kihasználják: az Under Armour például a jelenlegi NBA-sztár Stephen Curry nevével indított el egy új cipőbrandet, míg a Nike húzóneve, Michael Jordan már visszavonult.
A Nike legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban 3 százalékkal 3,65 milliárd dollárra növelte árbevételét, Kínában és Hongkongban pedig együtt 1,06 milliárd dollárt ért el, ami 12 százalékos ugrást jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.