BUX 43,528.08
+1.15%
BUMIX 3,814.2
+0.49%
CETOP20 1,856.7
-0.27%
OTP 9,212
+2.63%
KPACK 3,100
0.00%
+3.06%
+1.90%
+1.16%
+0.98%
ZWACK 17,250
-1.43%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,125
-0.44%
-1.42%
+0.31%
0.00%
-1.42%
-1.31%
+2.89%
0.00%
0.00%
-0.06%
OTT1 149.2
0.00%
+3.21%
MOL 2,916
+1.04%
+0.39%
ALTEO 3,020
+2.37%
0.00%
+0.78%
0.00%
0.00%
+0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.74%
+1.65%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+3.42%
-0.41%
-1.96%
0.00%
+1.13%
+4.63%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
-1.40%
NAP 1,200
+0.84%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nem lesz sokkal olcsóbb a villanyautó használata

Alig néhány év alatt jelentős változások történtek a villanyautók piacán: most kezdenek megjelenni a már az ügyfelek számára is elfogadható hatótávolságú
autók, és a töltő-infrastruktúra robbanásszerű fejlődése is csökkenti a hatótávproblémát. Egyre több elemző épp ezért már nem is ebben látja a fejlődés korlátait, hanem a magas bekerülési költségben, hisz egy hasonló méretű és tudású autóhoz képest még mindig nagyjából kétszeres árral kell számolni.

A Volkswagen szerint 2025-re a villanyautók és a dízelek ára kiegyenlítődik, de sajnos nem úgy, ahogy azt mindenki szeretné. Amíg ugyanis a villanyautók ára némileg csökken, a dízeleké az egyre szigorúbb előírások betartásához szükséges kipufogógáz-kezelő rendszerek miatt rohamosan emelkedni fog a következő évtizedben. Erről Matthias Erb, a Volkswagen Group of America alelnöke beszélt a Green Car Congressnek adott interjúban. Fontos változás még a konszern életében, hogy a TDI-botrányt követően úgy akarnak javítani az imázson, hogy angolra változtatták a cég hivatalos nyelvét. Ezzel nem a cég és a közönség közötti, hanem a globális cégen belüli kommunikációt akarják javítani.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek