M4: Tarlós szerint a 76 milliárdos bírság mérsékelhető
A 4-es metró beruházása kapcsán, az Európai Csalás Elleni Hivatala (OLAF) által előirányzott 76,6 milliárd forintos bírság Tarlós István főpolgármester szerint egy szélső érték, amely mérsékelhető. A városvezető szerint az összeg 59 milliárd forint lehet – mondta Tarlós, a pénteki Budapestinfón.
Az OLAF vizsgálat során kifogásoltak közül, egy kivételével a többi a 2010 előtti időszakra vonatkozóan született. A nagy súlyú metró szerződések 2005 és 2006-ban kötettek, 2007 és 2009 között pedig sok tanácsadói szerződést kötött a BKV, ezek jó része szabálytalan, amelyek felvetik a csalás gyanúját.
Idén tavasszal már a felújított szerelvények futnak az M3-as metró vonalán – ezt is kiemelte Tarlós, és felolvasta a Metróért Egyesület levelét, amely szerint a pályán és a környezetében a közlekedésbiztonságot veszélyeztető meghibásodás nem tapasztalható az infrastruktúrán. A nagyobb probléma az elavult szerelvényekkel van. De miután a felújított szerelvény a napokban megkapta a típus engedélyt (ami után a járműnek még próbafutásokat kell tenni), tavasszal tehát jöhetnek az immár felújított kocsik - mondta a főpolgármester.
A következő két-három évben olyan mértékű kerékpárút fejlesztés lesz Budapesten, amelyre eddig nem volt példa – ezt már Révész Máriusz, a kerékpározásért felelős kormánybiztos mondta. Erre 8,4 milliárd forintot költenek. A kerékpárutak fenntartása, takarítása a település határain belül az önkormányzat, azon túl pedig a Magyar Közút (MK) hatáskörébe tartozik majd.