Már az autógyártók számára is fontos a CES
A nagy gyártók közül többen is lapzárta után tartották a tájékoztatójukat, de néhány cég már leleplezte, hogy mivel készült a CES-re (Consumer Electronics Show). Az előzetes hírek, valamint az eddigi bejelentések alapján szembetűnő, hogy az okosotthonhoz kapcsolódó megoldások, köztük az okos irányítórendszerek, valamint a robotizált háztartási gépek több vállalat számára is kiemelt fontosságúvá váltak. Emellett tovább erősödött az a két éve induló tendencia, hogy a világ legnagyobb autógyártói fokozott figyelmet fordítanak a Las Vegas-i eseményre. A technológiai ipar új trendjei közül pedig a drónok, valamint a virtuális- és kiterjesztettvalóság-megoldások esetében várhatunk számos újdonságot.
Az jól látszik egyébként, hogy az okostelefon-gyártóknak nem a CES a legfontosabb, mert bár vannak újdonságok, az igazi nagy dobásokat valószínűleg a februári Mobile World Congressre tartogatják. A Samsung pár nappal a CES rajtja előtt jelentette be az új Galaxy A sorozat három új modelljét, míg az LG 4 középkategóriás telefonnal készült Las Vegasra. A két dél-koreai gyártó ezen az eseményen valószínűleg a televízióknál csap majd össze igazán. Az LG nanocellás Super UHD kijelzőjű tévét mutat be a rendezvényen, amely a korábbinál is élethűbb, telítettebb színeket ígér, emellett akkor is tökéletes a képminőség, ha 60 fokos szögből nézik a képernyőt. A Samsung olyan QLED-televíziókkal érkezett Las Vegasba, amelyek a tavaly már megismert kvantumpontos technológia új generációját vetik be, és bármilyen fényerő mellett képesek a színek teljes skáláját visszaadni.
Az autóipar CES iránti fokozott érdeklődését mutatja, hogy a többi között a Volkswagen, a Hyundai, a BMW is saját sajtóeseményt tart a rendezvényen, akárcsak a tavaly különleges koncepcióautójával taroló Faraday Future.


